úterý 18. září 2018

Podzim v Alpinu

Moc vás všechny opět zdravím!

Léto je za námi, horké počasí už taky a my si užíváme období babího léta. Takové počasí, jaké je v posledních dnech, mám úplně nejraději. Spoustu sluníčka, teplo, ale ne horko. I to slunce už má trochu jiné tóny, všimli jste si? Takové teplé, měkké....  Prostě podzimní :)


Na podzim se v Plzni pravidelně koná výstava Podzim v Alpinu. Ona se koná i na jaře, tedy 2x ročně. O víkendu jsme měli cestu kolem, tak jsme se zašli podívat. Já jsem na téhle výstavě byla naposledy jako malé, cca 10-leté dítě. Tradice výstavy sahá až do konce 70. let, kdy první výstavu skalniček uspořádali nadšenci zahrádkáři - skalničkáři. I dnes je tomu tak. Po dlouhá léta mají pronajatou (zapůjčenou?) část zahrady Mikulášského gymnázia, kterou zvelebují, upravují a osazují rostlinkami. A v době výstav tam navíc přivezou i další exponáty v nádobách. Součástí toho je i prodejní část, kde si návštěvník může nějaký ten kousek koupit.
Tak pojďte se mnou alespoň nahlédnout:











Neodolala jsem a koupila si 4 skalničky. Každopádně, na jaře půjdu na výstavu opět. Prý je ta jarní  mnohem lepší než ta podzimní, navíc, vše je oproti podzimu rozkvetlé. Už se těším.

Po výstavě jsem ještě vzala pejsky na pořádnou procházku, ať si to báječné počasí taky užijou :) Chvilku mi nepostáli, tak fotit je byl nadlidský úkol. Mám pro vás alespoň dvě fotky podzimu u nás. Ta barva trávy, do které se opírá podvečerní sluníčko, ta nemá chybu :)



 Zdravím vás od nás. Tady jsem doma :)

Mějte prima dny!

Petra



29 komentářů:

  1. Krásné fotky Péťo a ta výstava musí být na jaře nádherná.
    Měj se hezky.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Alenko, byla to moc fajn hodina. Nečekaná akce, ale o to příjemnější :)
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  2. Péťo, tráva je úžasná, moc se mi ta fotka líbí. A pokud je zahrádka težko se z takových akcí odchází s prázdnou.
    Užívej babí léto. J.

    OdpovědětVymazat
  3. Péťo, krásná výstava. Koukám, co ještě kvete kytiček, skalniček. Mně už toho na zahrádce moc nekvete, ještě čekám, až nakvetou chryzantémy. Fotky trávy jsou povedené a u vás je krásně. Ale u nás také. :o)
    Přeji příjemné dny babího léta. Pa D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás Dášo ještě kvetou cínie a krásenky. To jsou vděčné kytky :)

      Vymazat
  4. Skalničkám bych asi neodolala taky, i když jinak zahradník moc nejsem. Každopádně kouknout bych se určitě šla ráda.
    Měj se pěkně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já třeba v botanické zahradě nebyla ani nepamatuju. Tak taková výstava rostlin byla malá náhrada :)

      Vymazat
  5. Krásná výstava. Jsi dobrá, že ses udržela a koupila jen čtyři rostlinky. :-)
    Je u vás krásně.
    Hezké dny, pa.

    OdpovědětVymazat
  6. Peti, to musela být pastva pro oči. Kytičky já můžu, ať jsou jakékoliv. Krása....
    Tak na jaře zase :o).
    Užívej letních dní...

    OdpovědětVymazat
  7. Díky za procházku mezi kytičkami. Nádhera!!! Eva

    OdpovědětVymazat
  8. Ta tráva v podzimním slunci je opravdu kouzelná, Peťo. Na výstavě bych asi utrácela za sukulenty a nějaká skalnička by se taky hodila:-).
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henrietko, já si koupila 4 skalničky, ale dcera si domů nesla 3 kaktusy :) Asi to máte stejné :)

      Vymazat
  9. Na tej výstave by sa mi určite páčilo ... Niečo malé by som si aj kúpila, obnovila a ozvláštnila moju kvetinovú záhradku ... :) Fotka trávy sa ti moc podarila ...
    Peti, užívaj si slniečka a krásnych jesenných dní ... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Laury, teď má příroda tolik krás. Na podzim je úžasně fotogenická.
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  10. To je nádhera. Ještě štěstí štěstí, že je Plzeň tak daleko. To bych zamávala s rozpočtem.

    OdpovědětVymazat
  11. Peti nádherně je u Vás..Moc děkuji za ukázku výstavy...tam bych si chrochtala 😊.. takové výstavy mám moc ráda 😊.
    Přeji ti mnoho krásných babích dnů.Z ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, byla to neplánovaná akce, šli jsme víceméně okolo, i když jsem o té výstavě věděla. A moc se nám tam líbilo. Zahradu mají udělanou opravdu krásně.
      Měj se moc hezky, Petra

      Vymazat
  12. Takové výstavy mám ráda. Určitě bych s prázdnou neodcházela :-). Fotka s trávou je moc hezká a ta poslední mi přinesla na mysl větičku - stejně je tady u nás krásně!
    Hezké dny,Petro!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já to mám u nás moc ráda. Když člověk chce, tak může vidět tolik krás! :)
      Měj se hezky, Petra

      Vymazat
  13. Péti, krásné fotky a moc pěkná výstava, taky bych s prázdnou neodešla. Měj krásné dny.

    OdpovědětVymazat
  14. Takúto výstavu by som brala. Ako sa poznám, určite by som neodišla na prázdno :-). Veru jeseň už klope na dvere. Pred dvomi týždňami sme odchádzali na dovolenku uprostred horúceho leta a vrátili sme sa do jesene, našťastie zatiaľ krásne slnečnej.

    OdpovědětVymazat
  15. Petro krásné fotky, podzim je můj nejoblíbenější měsíc :) budu se těšit na další články :)

    OdpovědětVymazat
  16. Ovšééém, tam by se mi moc líbilo, tam bych byla nadšená a určitě bych si něco zakoupila, skalku mám obrovskou, je stále čím se těšit.
    Dneska jsem na zahradě seděla a ve vzduchu bylo cítit to podzimno, nu a já se těším, je třeba změn, bylo by to fádní.
    Krásný víkend, krásný podzim.

    OdpovědětVymazat
  17. Peti, ta výstava musela být skvělá, hned bych se zašla kouknout. Děkuji i za krásné fotky na závěr, u nás právě prší!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra