sobota 1. září 2018

Rosa coeli

Krásný, i když upršený den, vám všem přeji!

Postupně se probíjím fotkami z naší srpnové dovolené. Je moc příjemné si ty chvíle připomenout. A to nejen pro to dnešní studené počasí. Tolik jsme se během několika měsíčních tropických teplot těšili na ochlazení, ale tak razantní být nemuselo :) Ale déšť vítám víc než dost.
Na dovolené jsme navštívili krásná místa. Mimo jiné i Dolní Kounice (u Brna) a v nich zříceninu kláštera Rosa coeli. Vím,  fotky tohoto místa už proběhly mnohými blogy,  naposledy z noční prohlídky u Hanky - klik Ale stejně s nimi přicházím i já. Místo tak nádherné, že se vám ani nechce opustit. My měli ještě navíc to štěstí, že jsme tam, až  na malou chvilku, byli úplně sami. Tak pojďte ještě jednou se mnou:















Mějte krásný víkend,

Petra


38 komentářů:

  1. Péťo, krása. Dlouho jsme tam nebyli, musíme to napravit. Je to opravdu kouzelné místo. Hlavně ta růžová zahrada. Hezkou sobotu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, je to kouzelné místo :) Není ta zahrada rajská? Nebo růžová? Teď si nejsem jistá.... To ale nemění nic na tom, že je to opravdu nejhezčí část celého kláštera :)
      Ilonko, měj se krásně, Petra

      Vymazat
  2. Dokonalost... zjistila jsem, že při prohlížení tvých fotek jsem přestala dýchat... tohle místo je skvost.
    Moc děkuji za tvůj pohled s bonusem samoty...

    OdpovědětVymazat
  3. Petro krásné fotky. Moc ráda se tam vracím.

    OdpovědětVymazat
  4. Krásne fotky! vyzerá to tam nádherne :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miško, moc děkuju :) Takové místo se fotí báječně.
      Měj krásný den. Petra

      Vymazat
  5. Petro,na tyto fotky bych se mohla dívat pořád dokola !
    Příští týden se tam také konečně poprvé chystám :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, to ti přeju, to budeš mít krásný zážitek. :) Užij si to :)
      Petra

      Vymazat
  6. Krásná místa, hezké fotky, pokaždé se ráda znovu podívám.
    Hezkou nejen neděli. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, taková místa se nikdy neokoukají, vid 😊
      Měj krásný den, Petra.

      Vymazat
  7. Peti, tohle místo učaruje snad každému. Stála jsem tam bez dechu...
    Nádherné fotky!
    Přeji krásnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Péti, to je nádhera. Kochám se. Díky a hezkou neděli.

    OdpovědětVymazat
  9. Je to nádhera. Uvědomuji si, jak málo jsem z té naší krásné zemičky viděla. Ne, že bychom seděli stále doma, ale je tolik míst, která jsem nenavštívila a jsou tak nádherné. Jsem moc ráda za takovéhle fotky.
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, mám to stejně. Je tolik míst, která neznám a chtěla bych je poznat. Naše zem je takových míst plná :)
      Měj se krásně. Petra

      Vymazat
  10. Tohle nádherné místo neznám a vidím poprvé, tímto děkuji za tip na výlet i když to mám trošku„ z ruky”.
    Tak snad příští léto. Hezkou neděli přeji, Romana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Romanko, i my to máme z Plzně daleko, ale spojili jsme to s dovolenou na Pálavě :)
      Měj se hezky. Petra

      Vymazat
  11. Petro, máš pravdu, že Rosa coeli už proběhla na řadě blogů. Ale tohle je tak nádherné místo s atmosférou, že jsem si ho moc ráda prohlédla znovu okem tvého fotoaparátu.
    Hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem viděla fotky Rosa coeli úplně prvně, myslela jsem, že je to z Británie. Ani jsem netušila, že i u nás jsou takové památky ;) Možná i proto se na blozích tak často objevuje
      Je to prostě kráska :)

      Vymazat
  12. Peťo, povedly se Ti nádherné fotky zalité sluncem. Já byla koncem května a sluníčko chybělo. Ale místo je to opravdu mystické a krásné v jakémkoliv období. Kochám se a moc děkuji za připomenutí.
    Hezkou neděli přeji. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, my měli sluníčka víc než dost. Chodili jsme po výletech při těch tropech. Ale zvládli jsme to ;) Stálo to za to. Měj krásné dny, Petra

      Vymazat
  13. To je krásné mystické místo..., už jsem ho viděla několikrat na blozích... budu se tam muset vydat.
    Díky za inspiraci. Eva

    OdpovědětVymazat
  14. Peti opět jsem se s tebou kochala. Taková nádhera mne přitahuje jako magnet.
    Už jsme doma jukali do mapy, ještě se budeme totiž toulat s Bydlíkem... tak se uvidí :-)
    Krásné září ti přeji. Z♥

    OdpovědětVymazat
  15. Na to, že to mám v podstatě kousek, je velká ostuda, že jsem tam ještě nebyla. Už jen z těch fotek je cítit úžasná síla! Co teprve být tam a cítit to. Děkuji za nakopnutí - udělám vše proto, abych se tam vypravila ještě letos.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to krásné místo. A je i s pikantní historii :) Jeptišky z tohoto kláštera byly pěkné prostopášnice :)

      Vymazat
  16. Krásné fotky tajemného a magického místa.
    Byla jsem tam před 3 týdny a uchvátil mě. Docela závidím prohlídku o samotě. My jsme tam byli v neděli, hned na začátku otevírací doby. To ještě šlo, bylo tam pár lidí, kteří přijeli za zážitkem. Potom už pár rodinek s dětmi, dva chlapečci dokonce pískali hlučně na píšťalky, rodičům to nevadilo, mě to však rušilo atmosféru tohoto nádherného místa. Naštěstí tam nebyli dlouho.
    Zážitek mám velký, do Kounic se chci podívat i příští rok na další památky a klášter navštívím určitě znovu.
    Přeji krásné podzimní dny, Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, jak já si tu samotu užívala. Přiznám se, že dnešní naprosto volné výchově či vedení dětí moc nerozumím. Asi jsem stará škola. Děti mám velké (16 a 20 let) a rušit prohlídku takového místa bych jim prostě nedovolila. A ač mé děti měly jasně dané mantinely, a nebo právě proto, mužu říct, že jsou z nich slušní a ohleduplní lidé.
      Jitko, děkuju za návštěvu i komentík na mém blogu. Já jdu nakouknout zase k tobě :)
      Přeji krásný den, Petra

      Vymazat
  17. Peti, ďakujem za fotky prekrásneho miesta ... Sála z neho pozitívna energia ... Prajem úspešné dni ... L:

    OdpovědětVymazat
  18. To je nádhera. Musíme se tam také podívat.

    OdpovědětVymazat
  19. Wau, to je nádherné miesto, ako v starom Anglicku! Vôbec som netušila, že blízko Brna je taký zaujímavý historický skvost! Dúfam, že sa tam raz pôjdeme aj my pozrieť!

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra