pátek 21. srpna 2020

Cuketa pro chlapa

 

Krásný den vám všem.


Tohle cuketové jídlo odmítne z mužské populace málokterý. To mám lety prověřené. Oblíznou se a ještě si přidají. Je to fakt psychologie. Alespoň u nás. Jak vidí cuketu v kuchyni, už mají řeči a vtipné poznámky, že tohle nikdy jíst nebudou, to ať si pochutnám sama, že by z cukety měli akorát osypky a pod. Ale když neví, co se chystá a přijdou do kuchyně, kde už jede trouba na plné obrátky, to už natahují nosy, co že se to tak voňavého peče, hmmmm ツ 

Cuketová nádivka


Tenhle recept už tu jednou mám. Ale protože teď vrcholí sklizeň cuket a mnozí už neví, co s takovou úrodou, jdu sem s ním znovu:

Cuketová nádivka

ingredience
1 kg oloupané a nahrubo nastrouhané cukety (u těch přerostlých vykrojím ten sušší prostředek s jadérky, u malých a středních ho klidně nechávám)
1/2 hrnku oleje
1 hrnek hrubé mouky
1 prášek do pečiva 
2 vejce
4 rohlíky na drobné kostičky
1 cibule nadrobno nakrájená
pažitka
petrželka
česnek 
sůl 
špetka muškátového oříšku 
šunka, anglická slanina, sýr .....podle chuti a zásob v lednici, u nás je obvyklá kombinace 15 dkg anglické a 15 dkg sýra
2 vejce na polití

Vše, kromě posledně zmíněných 2 vajec, promíchat v míse dohromady (míchám dokud cítím, že jsou kostičky rohlíků ještě suché),  dát do pekáčku s pečicím papírem, polít vyšlehanými vejci a dát péct na 200°C do zlatavé kůrky :) Pak už jen nechat vystydnout. U nás se cuketová nádivka rána nedožije, z pekáčku mizí rychlostí blesku. Třeba i ke grilovanému masu nebo klobásce je vynikající. Ale my ji většinou sníme jen tak ツ

Nádivka z cukety


Cuketa, nádivka,


Tak ať se povede a dejte mi vědět jestli si vaše mužské polovičky či potomci pochutnaly tak jako ti naši cuketoví odpůrci ツ


                                                                                      Mějte prima dny, 
                                                                                                                 Petra


PS: kdybyste někdo věděl jak v novém bloggeru nastavit fotky tak, aby se zobrazovaly v nějakém normálním měřítku i na mobilu, budu vděčná za radu. Na počítači jsou OK, ale v telefonu už moc ne. Díky ❤




27 komentářů:

  1. Peti,
    receptík vyzerá super, rada sa inšpirujem... Manžel nesmie mäso, tak už sme vyskúšali asi všetko bezmäsité a tak sa Tvoj receptík hodí :-)
    Prajem krásny víkend,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adi, v bezmasé variantě bych namísto anglické přidala třeba i nivu, jestli ji máte rádi :)
      Petra

      Vymazat
  2. Děkuji za recept. Vypadá to prudce jedle i pro masožravce. Právě jsem přemýšlela, co udělám z cukety. Bude dobrá večeře.

    OdpovědětVymazat
  3. Péti, s tímto receptem mi jdeš dneska vhod. Všechny ingredience mám a pokud zítra stihnu, upeču na naši oslavu. Děkuji za tip, nádivka vypadá výborně.
    Přeji hezký víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, pak dej vědět jak chutnala :)
      Oslavu si pěkně užijte 😊
      P.

      Vymazat
    2. Péti, tak nakonec jsem cuketu zpracovali jinak, teda návštěva. A byla také výborná. Ale tento recept určitě vyzkouším z jiného kousku.
      Pa D.

      Vymazat
  4. Péti, recept vypadá moc dobře. Taková utajená cuketa. Měj pěkný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo, utajená, to je správný výraz :)
      Marti, měj prima dny. Petra

      Vymazat
  5. Peti, s malými obměnami (šlehám z bílků sníh, nedávám rohlíky, ale krupičku) dělám tenhle nákyp roky a manžel ho miluje. je pravda, že mi cuketa nevadí ani v grilované zelenině, dělám z ní polévku nebo placičky - vše bez problémů :o)
    Měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Prima recept. Jak píše Marta- je to taková utajená cuketa :-). Určitě do našeho jídelníčku zařadím.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Udělala jsi mně docela chutě.Nádivka vypadá velmi chutně.Cuketu mám ráda,manžel ne,ale pokud upeču z ní buchtu,nepozná to a sní.Myslím,že by nádivku snědl taky.Recept si opisuji a děkuji.
    Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, tak to je přesně jako u nás. Tajně propašovat do jídla a sní jí :)
      Tak ať se povede :)
      Petra

      Vymazat
  8. Petro, můj chlap nemá tento typ nádivky rád ani bez cukety, natož s ní :). Já cuketovou nádivku ráda mám, jen si ji (nebo možná spíš cuketový nákyp) dělám trochu jinak (asi mám recept taky někde na blogu). Tvoji vezri příležitostně zkusím. Cukety máme...
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, zkusím u tebe dohledat a příště udělat podle tvého receptu :)
      Měj prima den, Petra

      Vymazat
  9. Můj druhý muž byl Čechoaustralan, před třiceti lety mne učil cukety v kuchyni používat.
    Byl to on, kdo u nás dělal cuketový guláš, nádivku, zelí nebo moučník, jen měl výhrady k těm našim přerostlým " hovádkům ".
    Měla jsem a mám štěstí, zeleninové pokrmy se u nás v rodině hýčkají a muži s nimi nepohrdají. O co jednodušší je právě nyní vaření a pečení, úroda lahodí bříškům.
    Krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simčo, tak to ti trochu v dobrém závidím. Já ta zeleninová mám taky moc ráda.
      Měj prima den, Petra

      Vymazat
  10. Péťo, recept určitě vyzkouším, neb cuket se rodí v tomto čase opravdu hodně. Já jsem dnes zkusila cuketovou pizzu a také jsem si pochutnala.
    Krásný víkend. Iva

    OdpovědětVymazat
  11. U nás je cuketa brána na milost))))
    Díky za recept. Hezkou neděli přeji. Eva

    OdpovědětVymazat
  12. Cukety stále dozrávají. Určitě vyzkouším....

    OdpovědětVymazat
  13. Peti u nás cuketuji jen já,ale určitě zkusím. Třeba to tentokrát vyjde. 😊Moc děkuji za recept. S novým bloggerem také bojuji,ale fotky zatím v pohodě.😊Peti měj se moc krásně. Z💙

    OdpovědětVymazat
  14. To vypadá moc dobře, cuketu jíme všichni doma, takže určitě zkusím. Krásný den, Šárka

    OdpovědětVymazat
  15. Péti cuketu máme doma rádi,takže receptík si opíšu.Vypadá to moc dobře,bude to jistě mňamka.Takže vyzkouším.Měj se moc hezky.Marťa.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra