středa 26. srpna 2020

Macrame a světýlka na terasu

 

Krásný den, přátelé!

S macrame technikou, tehdy před mnohými lety jsme ji říkali drhání, jsem se seznámila už v družině základní školy. Paní družinářka Toncarová nás nenechala jen tak nečinně sedět a i šmodrchání a uzlíkování patřilo k občasné náplni dětského odpoledne. No, a co se v mládí naučíš....znáte to ツ .

Jedno větší macrame, které mám na terase, jsem vám tu ukazovala už před časem. Teď jsem si k němu, ve stejné barvě dodělala lampičky na světýlka. Jsou to vlastně jen lahve s širším hrdlem a v nich světýlka na baterky.  První uzlíkování jsme dělali v dílně u Kreativní Blanky, druhé jsem si už dodělala doma, protože ta jedna lahev byla prostě na terase taková osamocená ツ. Letní teplé večery trávíme většinou venku, tak světýlek není nikdy dost. 

makrame světýlka závěs macrame

makrame světýlka závěs macrame

makrame světýlka závěs macrame

makrame světýlka závěs macrame

makrame světýlka závěs macrame

A protože jak s něčím začnu, většinou u jednoho, dvou kousků neskončím, obuzlíkovala jsem si ještě květináč. Myslím, že zrovna téhle rostlince to v závěsu sluší, má takový jemný vzdušný habitus a nenápadné kvítečky. Netušíte někdo, jak se jmenuje? Koupila jsem si ji na jaře, přesadila a původní květináček se jménem vyhodila. To jsem celá já ツ.

Macrame makrame zavěs květináč

makrame macrame zavěs na kytky

Macrame mě baví a tyhle závěsy nejsou vůbec na výrobu složité ani časově náročné. Zvládne je každá tvořilka. A na netu je návodů dost a dost ツ.


Mějte prima dny a ať vás ten dnešní vítr neodfoukne.

Petra


30 komentářů:

  1. Peti, moc krásné šmodrchání! Taky základní uzlíky umím ještě z doby dětství. Loni jsem si podobným způsobem omotala svícen na terasu, tvoje světýlka vypadají skutečně kouzelně. A závěsy na kytky taky.
    Moc tě zdravím a přeji hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc ti děkuji :) Je to sranda, jak si člověk spoustu věcí z dětství po chvilce přemýšlení a zkoušení ještě dokáže vybavit. A tohle je jedna z nich. Bavilo mi to i tenkrát, to si pamatuji. Ale asi ne jenom mě, viď? :)
      I já tobě přeji hezké dny :)

      Vymazat
  2. Už dlouho přemýšlím, zda se vypravit na kurz macrame tuto sobotu a od té doby mi pořád chodí z různých stran, co se vše dá vytvořit. Světýlka na terasu mě tedy dostala. Jsem ráda, že jste zpět a děkuji za nápad.
    Pavlína

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavlínko, jestli máte kurz někde blízko, určitě jděte. Alespoň já mám kurzy moc ráda. Něco nového se naučím a zároveň strávím pár příjemných hodin většinou s ženami stejného ražení. Takže pro mě je to vždy prima den.
      Držím palce, ať se povede i vám :)

      Vymazat
  3. Petro,to jsou moc krásné věci.Jako mladá jsem dělala všechno možné i drhala.Koupila jsem si knížku a podle ní.Ty závěsy na květináče jsem také měla a potom nádhernou sovičku a závěs navléknutý na dřívku.To jsem použila dlouhou vařečku a tu lžíci upilovala.Světýlka jsou kouzelná.Přemýšlím zrovna do čeho se pustit.Docela jsi mě naladila,to jsem ráda,že jsem nakoukla.
    Hezké odpoledne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, jsem ráda, že se líbí a těším se na tvé fotky. Určitě se pak pochlub :)
      Ať se daří. P.

      Vymazat
  4. To je nádhera !!!!
    Taky jsem to kdysi uměla ze základky. Ale teď nevím; jestli bych dala něco dohromady.
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, to jako s jízdou na kole, to se nezapomíná. Zkusíš jeden, dva uzlíky a je to zpátky :)

      Vymazat
  5. Tak to je tedy fakt moc krásné.Trochu jsem drhat taky zkoušela, ale to už je dávno.
    Hezký den,Petro!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, moc ti děkuji. Tohle jsme v družině nebo škole asi zkoušeli všechny, viď. :)

      Vymazat
  6. Petro, taky jsem kdysi drhala, dokonce jsem chodila na kurs (do Malostranské besedy a pak vždycky na dortík do mlíčňáku v Mostecké - koukám, že mne macramé nějak rozevzpomínkovalo, už je to spousta let). Budu muset příležitostně vyzkoušet, jestli ještě umím nějaké uzly a jejich kombinace :). Ale já většinou dělala spíš drobnější věci (tenkrát frčely různé drhané "šperky").
    Tvé závěsy jsou moc pěkné a funkční
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, moc děkuji za pochvalu :) Nemysli si, já u toho taky vzpomínala.... právě na moji milovanou paní družinářku Toncarovou. To už je tolik let, ach jo, to to letí.
      Měj se prima. P.

      Vymazat
  7. Péťo, závěsy jsou nádherné, krásně tvoříš. Jen se zeptám, z jakých je to provázků, popř. kde se dají koupit? Pamatuji si, že jako děti jsme také uzlíkovaly a bavilo mne to. :o) Asi bych se do toho dostala.
    Přeji hezký večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Dášo, až pojedeš někdy zase do Plzně k Blance, tak jí řekni. Já je kupuju u ní. Jsou to šňůry Bobbiny. Existují 2 druhy. Já mám ty, co jsou namotané do úhledného válce. Jsou to kroucené šňůry a dají se pak i ty volné konce rozčesávat. Existují různé tloušťky, láhve mám omotané tenčí šňůrou, než to macramé na zdi. A barev velký výběr.
      Měj se prima a ať se dílo podaří :)

      Vymazat
  8. Rastlinka sa volá "muehlenbeckia" a v tom macramé závese jej to naozaj pristane. Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, moc Vám děkuju! Už si jí jdu vyhledat na netu :)
      Prima dny Vám přeji :)

      Vymazat
  9. Drhání mám také moc ráda. Jak malé věcičky - šperky, tak i závěsy a jiné věcičky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, je to prima technika, kterou se dá dozdobit byt, terasa,viď :)

      Vymazat
  10. Péti, věříš, že já jsem tohle nikdy nezkoušela? Tímhle jsem fakt nepolíbená. Je to ale moc hezké. Měj pěkné tvořivé dny.

    OdpovědětVymazat
  11. Milá Peti ... ještě si pamatuji jak jsem obdivovala tvé uzlíky a chtěla jsem to také zkusit. Ještě k tomu nedošlo,ale opět jsi mne nadchla. Tak,že by 😊😊. Opět nádherné tvoření. Posílám ti mnoho pozdravu a krásné dny přeji . Z💙

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, ty jsi šikovná a se šňůrkami různého typu ti to jde víc než dobře. Tak se už těším na tvé výtvory i z macrame :)

      Vymazat
  12. Péti,taky si při tvých fotečkách vybavuju,jak jsme se ve škole učili drhat.Hrozně dlouho jsem to nezkoušela,ale myslím,že by mi to šlo.Pamatuju si,že mně to tenkrát bavilo a celkem chytlo.Líbí se mi takové věci a líbí se mi i pletení z pedigu,to jsem ale nikdy nezkoušela.Přeju krásný víkend.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, jak to člověk jednou uměl, už to nezapomene. To v těch rukách pořád je :) A pedig je fajn. Ten základ není nijak složitý :) Zkus to, uvidíš sama :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  13. Petro, paráda. Já mám závěsy jen na kytky, ale ta světýlka....ach, můžu se inspirovat?
    Hezký víkend přeji. J.

    OdpovědětVymazat
  14. Netuším, jak se tahle trvalka jmenuje, ale mám ji na několika místech ve skalce. Je to neuvěřitelně krásná a výkonná krasavice, která kvete drobnými bílými kvítky a na podzim má malé bílé průhledné bobulky jako korálky.
    Je skutečně dekorativní a hodně, skutečně hodně a vydatně přirůstá, ovšem každého svou krásou osloví.
    Jsi šikulka, vypadá to hlavně úžasně večer, kdy nad prostorem doslova levitují světýlka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je super, zkusím si jí namnožit i na skalku. Myslela jsem, že na zimu musí dovnitř :) Díky.

      Vymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra