neděle 8. dubna 2018

Domácí ústní voda

Nádherné jarní počasí mne na mnoho hodin vylákalo během víkendu ven, na zahradu. Osázela jsem si už truhlíky s letničkami. Mám skleník, tak do zmrzlíků vydrží tam. Zasázela jsem už i kedlubny, vysela ředkvičky, hrášky.....uklidila po zahradě,  lecos sestříhala, upravila....no na jaře je práce na zahradě víc než dost, znáte to :)
Ale večer jsem si udělala čas na výrobu domácí ústní vody. Postup je nenáročný a rychlý :)


Dezinfekční a hojivý účinek má v této vodě šalvěj. A v kombinaci se skořicí a hřebíčkem vytváří v ústní vodě příjemné aroma. Navíc hřebíček má antiseptický účinek a jak je známo o skořici,  ta je opravdu silně dezinfekční. Používá se třeba i při přesazování orchideí,  když potřebujeme zkrátit kořeny a bojíme se, aby nezačaly v řezné ploše hnít,  protože jsou k tomu náchylné. Ale to odbíhám..... Skořice navíc funguje i preventivně proti zubnímu kazu, protože ničí bakterie.  A aby nám ústní voda vydržela déle, je vhodné ji konzervovat alkoholem. Já volím vodku, protože chuťově neovlivňuje aroma ústní vody. Ale slivovicí by to určite taky šlo. Používám 2x denně,  vždy po vyčištění zubů.


Ingredience:

10 g sušené šalvěje
5 g celé skořice (paličkou rozbitá na menší kousky)
10 ks hřebíčku
0,5 l vody
125 ml vodky

Postup:
Šalvěj, skořici a hřebíček vsypte do zavřovačky, přelijte vroucí vodou a hned zavřete víčkem. Nechte přes noc louhovat. Po 12ti hodinách přelijte přes plátýnko a dolijte vodkou. Pak už stačí pouze nalít do uzaviratelné lavičky a je hotovo :)



Mějte se krásně,
Petra





31 komentářů:

  1. Tak toto neznám, je to pro mne novinka a že už nějaký ten rok po světě chodím. Určitě to vyzkouším.
    Díky za návod.
    Hanka


    OdpovědětVymazat
  2. Jo, zahrádka, znám a zasázeno i zaseto už je, ve foliovníku. Tvá ústní voda je lákavá, vyzkouším, díky.
    Hezké sluníčkové dny přeji. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, já tu práci na zahradě mám moc ráda. Ale vždycky jsem takhle na jaře absolutně zničená :) Většinou mám na ni čas hlavně o víkendu, tak se snažím toho udělat co nejvíc a večer pak do postele padnu jako za vlast :)
      Měj se krásně a díky, že ses tu zastavila :)
      Petra

      Vymazat
  3. No Petruš, tak to jsem přesně potřebovala...už mě pěknou dobu bolí dva zuby...ale prý tam nic není...Tak jsem si blázen. Zkusím tvoji ústní vodu, třeba pomůže...:-)Moc děkuji:-) Pěkné dny S:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabi, zkus. Mně pomáhá, především na takové ty potíže jako je zánět dásně, afty a pod.
      Držím moc palce, ať se bolesti brzo zbavíš, to je nepříjemné....
      Krásný den ti přeji, Petra

      Vymazat
  4. Peťka, super nápad. A v akej parádnej fľaštičke to máš. Krásne, aj tie fotky sú exkluzívne, ako z časopisu :-). Môžem sa opýtať s čím si písala ten nápis na fľašku? Prajem pekné jarné dni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Moni, moc děkuji za pochvalu :) Lahvičky jsem popisovala lihovým permanentním popisovačem - fixou. Drží dobře a zároveň, když se ti hned na poprvé nepovede něco dobře popsat, lze ze skla v prvních vteřinách ještě lehce setřít.
      Měj se krásně, Petra

      Vymazat
  5. Ano, skořice je dar, její využití je neuvěřitelné. Já jí také používám na rostliny pokud nemám aktivní uhlí, ale především si každý den dávám do jogurtu kávovou lžičku, snižuje hladinu krevního cukru a dezinfikuje. Navíc jsem její vůní omámená, mám jí ráda, takže proč bych nezkusila tuhle ústí vodu.
    Až dodělám otroka na zahradě, budu si dezinfikovat ústa.
    Posílám mnoho krásných pozdravů a přeji příjemný týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simčo, to jsem ani netušila, že skořice snižuje krevní tlak. Takže další příjemné nechemické přírodní léčivo.
      My jí máme taky rádi. A v jogurtu, třeba s banánem nebo jablkem je skvělá!
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  6. Další bezva recept, ústní vodu využiju jak pro sebe, tak i jako dáreček. Zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, i já mám dárky vyrobené mnohem raději než koupené 😊
      Měj se báječně, Petra

      Vymazat
  7. Peti, páni, to určitě vyzkouším! Recept jednoduchý a i když bych použila tu nejdražší vodku, cenu kupovaných nedosáhne :o)
    Moc děkuji a přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, to je na tom bonus navíc, na domácích výrobcích, ta cena, viď?!
      Měj se krásně, Petra

      Vymazat
  8. Teda Peti moc děkuji za postup na úžasnou ústní vodu. Ráda vyzkouším.
    Krásné dny ti přeji.Z ❤

    OdpovědětVymazat
  9. Určitě ústní vodu vyzkouším. Moc díky za recept!
    Krásný den, pa.

    OdpovědětVymazat
  10. Tiež sa na ňu chystám, ďakujem za tip.
    Inak, prečítala som si spätne všetky vaše článka a som nadšená... Už som verná čitateľka :-)
    Pekný večer,
    Aďka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aďko, moc tě tu vítám a opravdu mne těší, že se ti články líbí ☺
      Snad tě zaujmou i v budoucnu 😊
      Přeji krásné dny, Petra

      Vymazat
  11. Tak s návodem na ústní vodu jsem se ještě nikde nepotkala. A máš to krásně nafocené.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, jsem ráda, že jsem mohla nabídnout receptík na něco, co jestě vyzkoušené nemáte :)
      Měj se moc krásně, Petra

      Vymazat
  12. jůůůůů super....a vypadá to i jednoduše...děkuju za tip a návod ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, není vůbec zač :) Já děkuju za návštěvu zde :)
      Měj se moc hezky, Petra

      Vymazat
  13. Péťo, já také ráda vyrábím různé bylinkové olejíčky a tinktury ;-). Je to bez chemie a víš, co v tom máš :-). Oceňuji nejen obsah, ale i obal ;-). Krásný jarní podvečer přeji. ZaZa

    OdpovědětVymazat
  14. Ty flaštičky jsou úžasné a v nich samá dobrota :-) Určitě vyzkouším.
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
  15. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra