pátek 6. dubna 2018

Medovník


Tentokrát se budu chlubit cizím peřím. No, cizím.....ne tak úplně :) Dort pekla má dcera a umí ho udělat tak dobrý, že jsem si na něm snad už vypěstovala závislost :) Takže jestli ještě nevíte, co budete o víkendu péct, zkuste třeba tento recept.


Ingredience:
těsto: 
250 g másla 
300 g krystalového cukru 
400 g hladké mouky 
3 polévkové lžíce medu 
2 čajové lžičky sody 
100 ml mléka 
3 vejce 

krém : 
500 ml mléka 
2 polévkové lžíce krystalového cukru 
6 polévkových lžic dětské krupice 
200 g másla 
1 Salko

posyp : 
100 g ořechů 
zbytky těsta



Postup:
Ve větším hrnci si nejprve rozpustíme máslo, do něj pak přidáme med, cukr a mléko. Promícháme a necháme vše rozpustit a spojit. V misce smícháme mouku a sodu, které přisypeme k tekuté složce v hrnci a smícháme. Vše necháme trochu vystydnout a do už jen teplé směsi přidáme 3 celá vejce. Těsto se bude lepit, táhnout, ale tak to má být. Rozdělíme si ho na 3 díly, každý pečeme na pečícím papíru 8 minut v troubě na 200°C. Výsledkem jsou tedy 3 upečené pláty. (Vzhledem k lepivosti těsta mohu doporučit ho do formy roztírat cukrářskou kartou, popř. stěrkou, vařečkou to opravdu nejde).

Z mléka, cukru a krupice uvaříme hustou kaši. Necháme ji vychladnout a přidáme máslo a Salko a vyšleháme do krémové konzistence. Pláty necháme vychladnout, dáme je na sebe a ořežeme, aby na sobě přesně seděly. Ořechy (tentokrát jsme použili vlašské) rozmixujeme na drobno a smícháme s rozdrobenými zbytky z těsta. První plát pokapeme rumem, ale nemusí to být :). Vezmeme 1/3 krému a plát potřeme. Přiložíme druhý plát a teď už bez rumu jen potřeme krémem. Položíme 3. plát, zakončíme potřením krémem. Na závěr posypeme vršek i boky ořechy.


Dort medovník už jsme měli mnohokrát. Vždycky se povedl a pokaždé nezbyl ani kousek. Nejlepší je nechat ho uležet do druhého dne, ale věřte, že nás to stojí velké přemáhání.....


Mějte co nejkrásnější dny.

Petra




16 komentářů:

  1. Péti, úplně se mi sbíhají sliny. Vypadá opravdu nádherně a dokonce mám pocit, že cítím vůni :-). Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, už není ani kousek, medovnik u nás zmizí hrozně rychle :)
      A je to dort, který opravdu krásné voní. Znáš to, jak některé nevoní skoro vůbec? Tady cítíš ten med, mléko.....nádhera.
      Měj se moc hezky, Petra

      Vymazat
  2. Petruš, Tvé fotky jsou snad úplně k jídlu..Medovník mám moc ráda!!
    hezký víkend Jarka

    OdpovědětVymazat
  3. Peti, vypadá opravdu skvěle. Mám asi stejný recept, shodou okolností jsem ho taky vždycky pekla s dcerou :o)
    Měly bychom si to zopakovat!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, i my máme s dcerou některé recepty jídel, která připravujeme společně. A báječně si to užíváme :) Ještě že je máme, viď?!!
      Helenko, měj se krásně, Petra

      Vymazat
  4. Peti i u nás medovník boduje..Jen jsem ho po pravdě ještě nezkoušela,asi přišel ten čas.Moc děkuji za recept, ráda vyzkouším.Dceru bohužel nemám,tak musím sama. Krásný víkend přeji.Z ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, určitě se povede, držím palce ☺
      Měj se moc krásně, Petra

      Vymazat
  5. Teda ty fotky přímo voní. Přiznávám, že jsem medovník ještě nepekla, ale jak chutná to vím. :-)
    Že by to byla pro mne výzva a já ty moje kolem překvapila? Uvidím.
    Hezký víkend!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ja myslím, že za upečené překvapení budou blízcí kolem tebe rádi ☺
      Měj se krásně a ať se podaří. Petra

      Vymazat
  6. Peťo, vypadá úžasně, dcera je šikovná. Medovník miluji, ale ještě jsem ho nikdy nepekla. Nám ho peče také dcera, vždy k nějaké příležitosti a má ho výborný. Dnes jsem ale pekla synovi k narozeninám Krtkův dort, ten nám také moc chutná. :o)
    Přeji krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, krtkův dort máme taky velmi rádi, díky za připomenutí. Už jsme ho dlouho neměli.
      Přeji krásný den, Petra

      Vymazat
  7. Tohle nejsou úplně chutě pro mě, dávám si medovník opravdu jen zřídka, ale vypadá báječně. Za to manžel by ho mohl mít denně, takže díky za recept. Třeba mu někdy připravím domácí.
    Krásný zbytek víkendu. Pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Dý, ony jsou ty dorty, zákusky a buchty stejně domácí nejlepší, viď. No vlastně nejen ty sladkosti :)
      Měj se báječně, Petra

      Vymazat
  8. Že nezbyl ani kousek, tomu se vůbec nedivím ☺ Hned bych si dala ☺☺☺

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra