středa 7. října 2020

Mini macrame


Krásný den, přátelé.

Dnes se ještě na chvilinku vrátím na Krétu. Neukážu vám tu ale další památky nebo západ slunce nad  pobřežím. Tentokrát to budou má mini macrame dílka. Přívěsky na klíče nebo kabelku a malinký závěs na zeď. S Krétou mají tahle macrame společné to, že tam vznikly. Vzala jsem si totiž s sebou do kufru šňůry a karabinky a občas chvilenku na lehátku uzlíkovala ツ




Dřívko, tenhle klacík, jsem našla na pláži. Byl omlácený a ošoupaný od mořských vln, kamínků a písku. Ale přesně takový se mi k macrame líbí. Hledala jsem pak další, podobné, ale už jsem další štěstí neměla. Tenhle byl jediný. A jedinečný ♡




Neumím háčkovat ani plést, knížek jsem na lehátku přečetla několik a tak uzlíkování bylo příjemným zpestřením odpočinkového dne na pláži. A v kufru nezaberou potřebné materiály moc místa. Co vy, berete si s sebou na dovolenou něco, aby vaše ruce úplně nezahálely? 


Mějte prima dny, 

Petra





35 komentářů:

  1. Ach to je krásné, tyhle maličkosti prostě miluji a přiznám se, že už velmi dlouho toužím tuto techniku vázání vyzkoušet, ale ještě na ni nedošlo. Což mne docela mrzí :-). Moc jsi mne Petro inspirovala.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, držím palce, ať se dílo daří. Tohle není složité, a na YouTube je i spoustu videonávodů.
      P.K.

      Vymazat
  2. Krásné tvoření!
    Na dovolenou si k tvoření nic neberu, nejsem minimalista a nedokážu se rozhodnout pro jedno. Na dovolené tedy odpočívám, úplně stačí, že doma doháním k lehkému šílenství manžela, když můj materiál zabírá víc prostoru, než je zdrávo :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, taky pak nevíš, kde zrovna nějaký ten materiál máš? Já pak hledám po různých skříních, kam jsem co založila 😂

      Vymazat
    2. Jo! A to i přes to, že mi manžel vyčlenil jednu bordeltvořící skříň (abych neremcala, že v těch dalších třech má deskovky) 😂. Jediné, co spolehlivě najdu, je pletení, to mám vždycky po ruce. Tedy pod zadkem, taky díky manželovi a jeho neskonalé šlechetnosti, všechno pletení mi narval do bobíka 😂.

      Vymazat
  3. Peti, nádherné drobnosti! Moc krásně nafocené! Budou ti krásnou dovolenou připomínat.
    Je ti asi jasné, že já na lehátku taky neležím jen tak, háček a přízi sebou vezu vždycky. Miluji tu chvíli, když si uvědomím, že se mi ruce zastavily a já jen zírám na ten neskutečný, neustále se měnící a vzdouvající živel...
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Petro, to je krása. Vánoce se blíží, díky za tip na malý dárek. Krásné podzimní dny. Pavla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavli, psssst, ale i tyhle najdou pravděpodobně někteří pod stromečkem. Tedy jestli je nerozdám ještě do Vánoc 😁
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  5. Petro,to jsou nádherné věci.Kdysi,když jsem byla mladá jsem něco podobného dělala,takové závěsy na stěnu.Říkalo se tomu drhání.Tohle nové slovo neznám.Docela dobrý nápad pro mě na tvoření zase něčeho jiného.
    Zaujalo mě to a někde se podívám po návodech.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, i já (jsem ročník 1976) jsem se v mládí, v družině, učila toto uzlíkování pod názvem drhání. No, dneska je asi jiná doba, tak máme i jiné názvy :o) I když výsledek je stejný :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  6. Peťuš,
    nádherné je Tvoje tvorenie, tie ružové sú topka :-) ale nie, všetko je krásne a si šikovná, nehovoriac, ako si vždy spomenieš na Krétu. Ja som tam mala vyšívanie a to vianočné :-)))
    Asi sa niekedy pozriem po návode.
    Pekné jesenné dni, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adi, výšivky mi nikdy moc nešly, vždycky jsem to měla samý uzlík. No, vodíš, asi proto dělám raději macramé :o)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  7. Já na dovolenou vozím jen knížky :). Ono já rukodělným činnostem moc nedám ani doma, i když zrovna techniku macramé jsem kdysi uměla a možná bych jí dokázala ještě něco vytvořit. Tvoje karabinky budou určitě milým dárkem.
    Hezké podzimní dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, dovolená je na čtení moc fajn, alespoň ta odpočinková. To člověk pak těch knížek přečte, viď :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  8. Peti milá tvé uzlíkování tak obdivuji .. každý uzlík je tvořený 💙.. a v tom je ta krása.Posílám mnoho pozdravů a krásné dny ti přeji.Z💙

    OdpovědětVymazat
  9. Ty jsi šikulka, navíc jsi opět nafotila krásné fotky, které to celé podtrhly.
    Na dovolenou si kromě knih nic nevozím. Nejsem manuálně zručná, ani tvořivá a při mém hektik stylu života jsem ráda, když uklidím hlavu, vypustím a doženu čtecí deficit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu :) Nejlepší prostě je, když si člověk dovolenou užije tak, jak jemu nejvíc vyhovuje. A o tom to je, viď :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  10. Tak tuto techniku jsem se pořádně nenaučila. Jen jako holka jsem něco drobného udrhala, ale pak to u mně padlo u mně do zapomnění. A když to u Tebe vidím, tak se mi to moc líbí.
    Na dovolenou si nějakou malou ruční práci přibalím a i knížku. Ovšem stane se, že tak jak jsem to do kufru dala, tak to doma vytáhnu :-).
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ale nevadí to, viď? I tak si dovolenou užiješ :o)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  11. Moc hezké. Já oprášila co jsem si pamatovala z dob kdy jsme mluvili doma o drhání a mám závěsy na kytky. A na dovču vozím jehlice nebo háček, než se narodila vnoučata, háčkovala jsem čtverečkové deky, teď pletu šály :o)
    Přeji hezké dny. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, takže ty taky neumíš pořádně odpočívat. i když....jak to děláme s chutí a láskou, relax je i ta práce, viď :)

      Vymazat
  12. A dobře jsi udělala; uzlíkování je nádherné. Dříve jsem si “práci” taky na dovču brala; teď už jezdím jen s dobrou knihou)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to máš jako můj muž. Tomu ale na tom lehátku knížka několikrát za den spadne, jak při tom namáhavém čtení usne :o)

      Vymazat
  13. Úžasně tvoříte, prosím, kde se dají sehnat barevné šnůrky - menší balení ?
    Děkuji za odpověď
    Kéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, u nás, v Plzni je mají v obchůdku pro tvořilky, ale už jsem je viděla i v galanterii. Tyhle jsou bavlněné kroucené, dají se jim rozčesat ty volné konce. Pak jsou ještě nekroucené, ale pletené, ty se rozčesat nedají. Na tyhle přívěsky jsem použila šňůry Bobbiny macramé baby 1.5 (ty růžové) a ta petrolejová barva, to jsou Bobbiny macramé regular 3 mm. Všechny se prodávají po 1 balení :) A pak se samozřejmě dá objednat na netu.
      Mějte prima dny, Petra

      Vymazat
  14. Péti, to je nádhera. Budu to uzlíkování muset také vyzkoušet. Včera jsem se vrátila z Plzně, ale p. Blanka měla zrovna dovolenou, tak jsem na provázky ani nekoukla. Tak snad jindy, nebo jinde. .o)
    Přeji hezký večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Dášo, škoda, že ses neozvala, někdy bychom tu kávu spolu mohli zvládnout :o) Třeba v časech o něco lepších, klidnějších.... :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  15. Mám za sebou dva macrame lístečky a přesto, že nejsem příliš tvořivý člověk, celkem se povedly:-). Tvoje dílka jsou ovšem dokonalá, Peťo.
    Jindra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindři, lístečky jsou moc hezká dekorace. Jen na ně nemám lak, aby i časem držely hezký tvar, tak z nich po nějaké době mám takové plácačky na mouchy :o) Třeba ho časem někde seženu. Možná by to šlo i lakem na vlasy, nevím.
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  16. Ahoj Péťo tvoje uzlíkování je krásné, také jsem se tím v mládí zabývala a bavilo mne to. Na dovolenou si beru knížku - přes rok se ke čtení moc nedostanu a většinou při druhé stránce usínám.
    Měj krásné dny. Iva

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra