úterý 13. října 2020

Podzimně od nás


Nejsou to jablka, jsou to kdoule. Máme na zahradě letitý, opravdu letitý keř. Každý rok na podzim sbíráme množství kdoulí, malých i větších.  Nikdy jsem je nijak nezpracovávala. Jsou tvrdé a mám pocit, že bych na nich nechala ruce, než bych je oloupala a vykrájela jadřince. Ale když se dají do šatníku, krásně ho provoní. To už dělávaly naše babičky ツ





Naše Rozinka, ta nesmí nikde chybět. Dělala mi asistentku, když jsem chystala podzimní výzdobu na terase. Max tam byl taky. Ale toho vyfotit v klidu, to je umění. Toho bych před tím asi musela něčím "utlumit". Mám ho asi na šesti fotkách a všude je v běhu. Chápej : rozmazaný ツ



Druhé místo u domu, kam si dávám nějakou tu tematickou výzdobu, je u vchodu. Kameninové koryto je ale stále ještě obsazené letničkami. Vím, asi už to, při těch teplotách v noci, nebude za chvilku žádná sláva, hlavně batáty takové poklesy nemají rády, ale zatím se drží. 


Podzimní rostlinky tím pádem musely vzít za vděk dočasným útočištěm v proutěném košíčku. 


Kdo se se mnou potkává na instagramu už ví, ale kdo ne, tomu to prozradím tady. Vlastně.... já se prostě pochlubím ツ Dostala jsem od Zdeničky háčkované dýničky. Mám už od ní jednu z dřívějška a letos přibyly ještě dvě. Jedné by bylo smutno, no ne? ツ A k tomu navíc nádhernou kytičku s levandulovým polštářkem uvnitř.  Dárky jako o Vánocích :o). 
Zdeni, moc ti děkuju ♡




Dneska se s vámi rozloučím pohledem na naše stále ještě rozkvetlé lodžie. Opravdu takhle teď vypadají.  Uklízím je, až když je spálí mráz, takže leckdy se potkají i s rozsvícenými dýněmi, Jeden rok jsme je sundavali dokonce až v prosinci, no vedle nich ta zimně-vánoční výzdoba vypadala trochu nepatřičně ツ Ale co, já to nehrotím, vše má svůj správný čas. A jen jejich ještě zdaleka neskončil :)


Mějte všichni prima dny. A opatrujte se.

Petra



27 komentářů:

  1. Ahoj Péťo máš nádherně nazdobeno a ty lodžie - škoda je uklízet.
    Měj krásné dny. Iva

    OdpovědětVymazat
  2. Peti, moc krásná podzimní výzdoba, vkusná, elegantní! Rozinka je roztomilá, taky mívám u všeho asistenta :o)
    Zdenička je úžasný člověk, dobře to vím!
    A teď ty tvé muškáty. Je pravda, že i ty moje jsou teď snad nejkrásnější za celou sezónu a mám kolem domu kočkopsa - léto i podzim, ale na tebe skutečně nemám! Neskutečné! Doteď jsem myslela, že to je jen fotoshop do katalogu, když vidím něco takového....
    Tleskám a moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, muškáty mám pěkné, to je fakt. Nic jiného tam ale pěstovat neumím. Už jsem zkoušela lecos, jiné balkonovky, kombinaci různých druhů a nikdy to neudělalo takovou parádu. Mám sousedku, co by si je na okna nedala, že jsou to takové obyčejné nehezké kytky. Ale když je vidím na svých lodžiích, přijdou my neobyčejně hezké :o)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  3. Peti,
    máš nádhernú letno-jesennú výzdobu :-) A balkón je úžasný!!!
    Darčeky od Zdenky tiež, veľmi sa mi páčia tie tekvičky. No a pomocníci musia byť, sú to zlatíčka, teda Maxa som nevidela...
    Maj sa krásne, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
  4. Výzdobu máš krásnou, vkusnou.
    Muškáty mám už letos zazimované. Z jedné strany domu se jim letos vůbec nedařilo. Takže už mám na oknech podzimní truhlíky. Muškáty u vás no to je nádhera !
    Copak Zdenička ! Její tvoření je krásné takové precizní krásně dekorativní.
    Klidné dny,Petro !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, u nás se nejvíc daří těm, které jsou co nejvíc na sluníčku. Ty jsou nejbohatší :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  5. Kdoule sice vypadají jako jablka a hrušky dohromady, ale po tepelném zpracování prý mají nezaměnitelnou chuť. Nikdy jsem je nezkoušela, to čištění by mě asi zabilo, stačí, když dělám džem z jablek :D.
    Krásnou výzdobu máš, hezké podzimní dny přeji :).

    OdpovědětVymazat
  6. Nádherné dekorace a zákoutí. A ty rozkvetlé lodžie nemají chybu )))

    OdpovědětVymazat
  7. Peti, to je krasa. Mas uzasne kytky, je zo hotove pohlazení, je vidět, že se kytkám u tebe líbí. Košíky mě dostaly, moc hezké a ty muškáty jsou výstavní, jako v Alpách.
    Díky za pohlazení v deštivém dni.

    OdpovědětVymazat
  8. Péti máš krásnou podzimní výzdobu.A ty muškáty,nádhera!Přeju ti hezký den.Marťa.

    OdpovědětVymazat
  9. Petro, krásné to máte. Kvetoucí lodžie v tomhle počasí jsou pohlazením pro oko a takový rozvícením pošmourného dne a podzimní výzdoba se mi líbí moc.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  10. V těchto již ponurých dnech taková krása kvetoucích muškátů je posilující Péťo. Nevím jaké má sousedka ráda květiny, ale mně muškát převislý vůbec nepřijde jako obyčejná kytka. Dokáže dělat divy :-). Já mám moc ráda také muškáty vzpřímené, mám jich plné velké květináče. Nyní se zbláznily a kvetou a kvetou víc než v létě.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, přesně tak. Muškáty jsou překrásné kytky :) A nejen to. Jsou i odolné, netrpí na choroby a škůdce jako jiné :)

      Vymazat
  11. Petro,máš nádhernou podzimní výzdobu a úplně v údivu koukám,jak máš ještě krásně rozkvetlé muškáty.
    Háčkované drobnosti se mi také moc líbí.Rozinka je krásný pejsek.Asi bišonek a nebo maltézáček.Dcera má fenku maltézáčka a vypadá skoro stejně.
    Jestli ti to nevadí našla jsem si tě na Instagramu a dala do sledování.Já tam chodím,jak,kdy a pořád si slibuji,že budu více.
    Užívej si té krásy doma a měj se moc pěkně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, Rozinka je boloňský psík :) Ti jsou s maltézáčky i bišonky docela podobní :)
      A už jsem si tě taky na Instagramu našla :) Já to tak střídám, trochu tady, trochu tam. Pravda je, že Instagram je takový rychlejší, ale tady je to pro mne zase takové osobnější :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  12. Na první pohled bych nepoznala že to jsou kdoule. Krásná výzdoba :) A taky roztomilý pejsek :) Já jsem dneska ke svátku dostala hezkou kytičku, hodí se mi k fialové barvě v pokoji. Ale podzimní výzdobu jaksi nemám ještě žádnou. Myslím, že to opět přeskočím a potom nachystám rovnou adventní věnec :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rezzy, děkuji za nahlédnutí na můj blog. A dodatečně přeji vše nejlepší k svátku :)

      Vymazat
  13. Péti, to je krásy všude, ... kochám se. Ty lodžie jsou neuvěřitelné, takový porost z muškátů se hned tak nevidí. I na terase máš vše hezky nazdobené a dárečky od Zdeničky určitě potěšily, je to milý dárek.
    Přeji klidné dny. D.

    OdpovědětVymazat
  14. Z kdoulí se zde dělá marmeláda, prý výborná, tady se jmenují “mela cotogna”. Prodává se v obchodech, musím vyzkoušet. Máš nádhernou podzimní výzdobu a ty muškáty! Úžasné 👍🤗

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si leta říkám, že někdy nějakou skleničku marmelády zkusím udělat. No, uvidíme, který rok to splním :o)
      Až ochutnáš tu vaší, dej vědět :)

      Vymazat
  15. Celé to nesmírně pohladilo, krásné fotky plné podzimní atmosféry.
    Kdoulové plody mám spojené s dětstvím, všude jich bylo mnoho a krásně voněly, dnes už to není oblíbené a rozšířené.
    Balkóny jsou dokonalé, na nich si ten okamžik vyzdobenosti a krásy ještě užiješ.
    Příjemný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám kdoulovec jako keř ráda. Na jaře, koncem dubna, nám tu nádherně kvete a pak během celého roku poskytuje oblíbené útočiště drobným ptákům, hlavně vrabcům. A keř jako takový nevypadá špatně.
      A myslím, že už se pomalu opět do mnohých zahrádek vrací :)
      Simčo, měj prima dny, Petra

      Vymazat
  16. Peti, tie muškáty sú prekrásne.Mne sa nepodarilo ešte nikdy dopestovať takúto nádheru. Prosím Ťa, hnojíš s každou zálievkou? A musíš to tam mať asi aj nahusto posadené, teda veľa kusov. Alebo to sú tak krásne rozrastené?
    Peti a kupuješ každú jar nové, či prezimuješ staré?
    Z dulí som robila džem, robí sa veľmi rýchlo, má veľa pektínu, takže hneď zhustne. A tiež aj kompót. A čaj - povaríš nakrájanú dulu- 2ks v 1 litre vody spolu so škoricou a klinčekom. Nám chutí, je výborný.
    Maj sa krásne. D. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Danko, muškáty mám v obyčejných truhlících. Nemám ty samozavlažovací. Každý rok kupuji nové, v takovém tom platíčku po 10 kusech. Do jednoho 60 cm truhlíku sázím 4 kusy. A hnojím dost, každé druhé zalévání, krystalickým hnojivem Kristalon. No a tím, že nejsou samozavlažovací, tak v létě musím zalévat třeba i každý den, podle počasí. Jsou na jihozápadní straně a sluníčko do nich dost svítí.
      A díky za tip na kdoulový džem i čaj :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra