sobota 10. října 2020

Pohár se zkaramelizovanými jablky

 

Krásný den, vážení.

Někdy jsou ty obyčejné věci tím nejlepším. 

Opět mi začala škola, kvůli covidové situaci momentálně pouze on-line. Přiznám se, že mi to až tak nevadí. Jako dálkaři jsme i tak odkázáni především na samostudium, na každý předmět  ve škole máme za normálních okolností pouze jednu jedinou půldenní přednášku a vybavení skripty, odbornou literaturou, stohy papírů a dalšími studijními podklady se na to vrháme až doma po večerech. Někteří přednášející, zatím bohužel menšina, i pro nás dálkaře nahráli v předchozích letech přednášky denních studentů na video. Jedenáct až třináct, hodinu a půl dlouhých přednášek z jednoho předmětu, které absolvují ti mladí lidé, kteří studují běžným způsobem VŠ, nám nahráli na školní server. A my dálkaři  máme možnost si je kdykoliv pustit.  Učit se i z nich. Nemusíme jen číst z papírů ty často suchopárné a občas až uspávající texty. Znáte to.... Když vám o tom někdo vypráví, když vám podá ta data lidštějším způsobem, zapamatujete si mnohem víc. 
Mám za sebou prvních pár přednášek z tohoto semestru. Prvních videopřednášek. Budu doufat, že i ostatní přednášející se přidají k těm vstřícnějším a svá videa nám nahrají. 
A vám se předem moc omlouvám, možná tu budu o trochu méně. Ale slibuju, budu se snažit svět blogů moc nezanedbávat. Tak mi držte palce ツ

Ale abych se vrátila k první větě tohoto příspěvku..... když není času nazbyt, musí, když nás honí mlsná, stačit i nějaká ta rychlovka. Klasické české tvarohové buchty upeču prostě někdy jindy. Nám dnes přišel vhod obyčejný vanilkový puding.  A s trochou zkaramelizovaných jablek neměl chybu ツ
V rendlíčku jsem si rozpustila asi 2 lžíce másla, do něj vsypala 3 lžíce cukru a nechala jsem ho na středním teplotě zkaramelizovat. Pak přidala na kousky pokrájená tři oloupaná jablka, skořici, 1 hřebíček a nechala asi 20 minut dusit. Karamel má tendenci, jak se nejprve od jablíček ochladí, se srazit. Ale nelekněte se, hned jak jablíčka pustí šťávu, začne se opět rozpouštět. Poslední čtvrté jablíčko dávám tak 5 minut před koncem, aby část zůstala příjemně na zkus ツ A to je i čas i na případné doslazení, máte-li kyseláky.




Víc fotek nemám. Rodina mi to nedovolila. Prostě nechtěli čekat, až si to dofotím, protože: "nejlepší je to, mami, ještě teplé!"


Mějte prima dny.

A opatrujte se ♡

Petra



23 komentářů:

  1. Péti,držím palce se školou,ať se daří.Není to lehké v této době,všechno je jinak.Puding s jablky vypadá mňamozně.Já dneska pekla perník a taky jsme si pochutnali.Přeju krásné podzimní dny a taky se všichni opatrujte.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, perník jsem nedělala strašně dlouho a přitom ho máme všichni tak rádi. Díky za připomenutí :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  2. No to vypadá moc dobře. Recept vyzkouším. Díky.
    Jaký obor studuješ ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, studuju Územní a technickou správní službu na ČZU Praha. 😊

      Vymazat
  3. Já si teď užívala na dovolené hotelové kuchyně, zítra jsme pozvaní k mamince na oběd, takže počkám, jestli nedostaneme taky něco sladkého ;-). Puding si dám vždycky ráda, ale karamel zrovna v oblibě nemám, takže tvůj recept asi nevyužiju, i když musím říci, že na pohled to vypadá moc pěkně.
    Ať jde studium "od ruky" a ať ti dovolí nakukovat do blogového světa - chyběla bys nám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, já mám moc ráda hotelové snídaně. Čerstvě křupavé pečivo a k tomu něco naslano 😊
      Užijte si rodinný oběd a nechte si chutnat :)

      Vymazat
  4. Péti, vypadá o skvěle. A ať ti jde studium hladce. Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
  5. Petro,tvoje recepty jsou bezvadné a vždy ráda vyzkouším.Puding dělám často,hlavně,když tu máme vnučky a karamelizovaná jablíčka navrch to bude pro ně sladké překvapení.Pekla jsem estonský kringel.On je tedy veliký,bála jsem se,že to ve dvou nesníme,protože syn s přítelkyní jsou teď u ni.A my ho snědli málem za den.Je vynikající a myslím,že ho budu péct často,ale asi z poloviční dávky.Nebýt tebe,tak nevím,že něco takového existuje.
    Ve studiu ti přeji v této náročné době hodně úspěchů.Moje starší vnoučata,středoškoláci si výuku online pochvalují.Vnučka nemusí být na internátě až na Vysočině,tak je jasné,že je raději doma.Ale nesmí to trvat dlouho.
    Petruško,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jitko, kringel velký je, to máš pravdu. No u nás se všechno peče a vaří ve velkém. Mám doma dva chlapáky, těm jeden kousek nikdy nestačí :o) Ale máš pravdu, z poloviční dávky to možná půjde i lépe motat :)
      Jituško, měj prima dny, Petra

      Vymazat
  6. Puding máme v naší rodině rádi a už se těším až ho udělám obohacený o jablka v karamelu.
    Tak ať Tvoje studium probíhá v relativní pohodě- jsem ráda, že ve svém hodně zaneprázdněném životě si přeci jenom trochu času na blog najdeš. Chodím sem k Tobě moc ráda !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc ti děkuju za tvá slova. Určitě si čas najdu, je to tu pro mne i relax, znáš to :)

      Vymazat
  7. Peti, nejdřív musím říct, že fotky máš krásné. Já se za ty své jídla fakt stydím, prostor na focení nemám skoro žádný...
    Vanilkový pudink a karamelizovaná jablíčka, to mi zní jako mana nebeská...
    Přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Vůbec se rodině nedivím, že nechtěla čekat, takovou dobrotu bych taky nenechala moc dlouho stát jen tak :). V současné situaci bych pudink vyměnila za rum nebo whiskey :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rum zvládnu jen v krému do dortu nebo třeba kapku v čaji, ale třeba takovou Republiku, tu si klidně stopičku naliju :)

      Vymazat
  9. Určitě ti budu držet palce! :-) A ta lahůdka vypadá prostě božsky! Já na tohle vůbec nejsem šikovná, ale na druhou stranu jsem šikovná to sníst, haha :-D

    OdpovědětVymazat
  10. To musí být mňamka, na podzim úplně ideální! :) Držím palce se školou :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  11. Má milá studentko, držím palce, nejen ve studiu.
    Doba covidová se velice nepěkně podepsala na mém zevnějšku, bohužel.
    Neobléknu půlku skříně, tudíž zavládl smutek, který ani puding nenapraví.
    A opět je tu další vlna, nemohu už jinak než být zásadová a kila navíc nakopat do prdele.
    Drsné, ale pravdivé. Chci být negativní a zůstat pozitivní a s gumami to fakt jinak nejde.
    Krásné dny.

    OdpovědětVymazat
  12. Péti, pudink jsem už dlouho nedělala a s těmi zkaramelizovanými jablíčky vypadá hodně lahodně. Určitě vyzkouším. Máš vše krásně nafocené.
    Přeji klidné dny a čas na studium. D.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra