pátek 12. října 2018

Mýdlaření

Všechny vás opět zdravím!

Doma zase mýdlařím. Je to už fakt snad závislost :)

Zelenooranžové mýdlo je s meruňkovým olejem. A voní jako jaro :)




Hnědé mýdlo je opět s větším množstvím kakaového másla a s jemnou kořeněnou vůní. Takové už vánoční. Teď bude několik týdnů zrát. Ale nemůžu se dočkat. Chodím ho očichávat ;) 



Vánoce, ač je venku tedy neskutečně teplý podzim, se nezadržitelně blíží. A kdo vyrábí mýdla mi dá za pravdu, že už je nejvyšší čas nějaké ty dárky umíchat.  Mýdlo zraje několik týdnů i měsíců, pak teprve získává to nejlepší na svých vlastnostech.  Takže tu ujíždím na mýdlovo - vánoční vlně ☺️




Co vy, milé blogerky a přátelé, už máte nějakou tu dárkovou myšlenku nebo se ještě necháváte unášet teplem babího léta? Já si vyjma mýdel blížící zimu vůbec nepřipouštím ;)

Krásně si užijte nadcházející víkend. Opět bude pohádkové počasí.

Petra

28 komentářů:

  1. Jsi kouzelnice kouzelná, mýdlová, Peťo! Máš nádherné formy na mýdla, ty stromečky jim moc sluší. Abych se přiznala, na Vánoce vůbec nemyslím, užívám krásného podzimu.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henrietko, moc děkuju. I u mě převládá pocit spíše letní. Nějak mi ten počet dní do Vánoc nesedí s pohledem z okna. Včera jsem byla venku v kraťasech a tričku. Je to nádhera!
      Jindřiško, měj se moc hezky, Petra

      Vymazat
  2. Nádherné mydielka, obdivujem túto alchýmiu :-)
    Pekný víkend,
    A.

    OdpovědětVymazat
  3. Máš můj obdiv za mýdélka, jsou absolutně krásná, s těma stromkama! Moc děkuji za komentář u mne a hned jsem si opsala recept na maso na pivi, i když pivo nepiji vůbec, ale tohle vypadá chutně. Jsem ráda, že nejsem sama , kdo už myslí na Vánoce! Moc zdravím z dálky do dálky. Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, mýdla, stejně jako tvoje pletení prostě potřebuje čas, viď?! :)

      Vymazat
  4. Tedy Peti, ty jsou tak dokonalé, že bych je určitě nechala jen na "čichací ozdobu ".Jsi neskutečná šikulka.
    Vánoce jsou pro mě za dlouho 😀, užívám dokonalého podzimu.

    OdpovědětVymazat
  5. Peti, tvoje mydlá sú dokonalé. krásne, profesionálne ... Tiež sa už hodne dlho odhodlávam, no neviem, ako začať ... Mám trochu naštudovanú teórie, ale čo nakúpiť na začiatok netuším ... Ale hádam raz aj k tomu dôjde ... Zatiaľ sa budem kochať tvojimi ... Maj sa dobre ... L.

    OdpovědětVymazat
  6. Jsem Ital, co by chodil celý rok bosky a s holým zadkem, zima mne jako člověka moc neinspiruje, vhání do depresí a vánoce mám za trest.
    Ovšem tvá mýdla, řeknu ti to tak, ještě jsem nikde na blozích neviděla tak nádherně vymazlená mýdla. Jak tvarově, jsou dokonalá, celé to působí nesmírně dokonale a čistě, klobouk dolů.

    OdpovědětVymazat
  7. Péti, ta mýdla jsou nádherná. Opravdu obdivuji tvoji práci. Měj hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
  8. Milá Peti,tak si tu áchám..achy ách nad tou krásou.
    Tvá mýdelka jsou úžasná.. Už se těším na to své mýdlaření.😉 Snad se mi podaří něco podobné mýdlu 😉. Posílám mnoho pozdravů šikulko.Z🖤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, věřím, že se ti podaří skvělá mýdla 😉
      Měj krásný víkend, Petra

      Vymazat
  9. No to je ale nádhera....a určitě i nádherně voní.
    Do této alchymie se já nepouštím. Nemám na to odvahu.
    Přeji hezkou neděli. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já se na to chystala několik let ;)
      Ale nelituji, že jsem se do toho pustila.
      Měj se krásně. Petra

      Vymazat
  10. Krásná mýdla, máš moc pěkné formy. Já mýdlaření ještě nezkoušela, nějak nemám odvahu (a taky čas). Zimu si ještě moc nepřipouštím, ale myšlenka, že bych měla vymyslet dárky pro kolegy, už mi hlavou bleskla.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  11. To jsou tak krááásnáá mýdla. Jsi opravdu velká šikulka! Já jsem se do této činnosti nikdy nepustila. Trochu v sobě mám cukání, ale......... ????
    Hezkou neděli, Petro!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  12. Péťo, obdivuji všechny mýdlařky, i Tebe. Vůbec tomu nerozumím a přijde mi to neskutečná alchymie, ale Tvé výrobky jsou nádherné na oko a věřím, že i skvěle voní. To hnědé mýdlo v kostce s tím stromem se mi moc líbí, skoro škoda se s ním mydlit. :o)
    Přeji příjemnou neděli. D.

    OdpovědětVymazat
  13. Vánoční dárky ještě neřeším,s vánočními mýdly jsem začala včera. První byl na řadě tuhý bylinný šampon, dneska navážu mýdlem s perníkovým kořením a vůní skořice. O té závislosti vím taky svoje... Ivča

    OdpovědětVymazat
  14. Mýdla máš opět krásná a máš i moc pěkné formičky. Musí to být úžasné vůně. :-)
    Na advent a Vánoce se těším, ale dárky ještě vůbec neřeším. Letos to asi nechám na poslední chvíli, zvlášť jestli bude pořád hezky.
    Měj se krásně, Péto! Pa.

    OdpovědětVymazat
  15. Petro,máš krásné formy na mýdlaření :-)
    Moc obdivuji každého, kdo mýdla vyrábí !
    Já sama už jiná mýdla delší dobu na mytí nepoužívám!
    Objednávám si od Moniky z kopečku a teď nově jsem sadu dostala i od blogérky Blanky - Moje milé radosti.
    Sama jsme se do mýdlaření ještě nepustila, mám respekt z té alchymie , snad jednou!
    Měj krásně barevné a voňavé podzimní dny !

    OdpovědětVymazat
  16. Peti, jen tu tiše vzdychám... Nádhera a navíc, vzorná příprava! Na Vánoce už taky trochu pomýšlím, včera jsem hodně nakupovala pro kamarádky... Těším se, až budu nadělovat :o)
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  17. Peťka, môžem poprosiť o rozpis receptu na mydlá? Sú skutočne úžasné. Vopred veľká vďaka.

    OdpovědětVymazat
  18. Och jéje, domácí mýdla...takovým jako vy vždy závidím! Já jsem se zatím s ohledem na podmínky v kuchyni odvážila pouze k těm z již hotové hmoty, ale i to je zábava :) Až se jednou dostanu k výrobě od píky, určitě budou mít všichni o dárky postaráno :)

    OdpovědětVymazat
  19. Ty jsou fakt skvělé. To by vám klidně nějaká drogerie mohla dát nabídky práce na to, abyste je zásobovala. Nebo bych si to dovedla představit v nějakém malém krámku se zdravou výživou někde v historickém podloubí. Úplně to tam vidím. Krámek krásně voní a do toho vaše nádherná mýdla. :) Skvělá práce a tleskám! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra