úterý 2. října 2018

Zahradně květinová

První mrazíky u nás nezanechaly žádné škody, tak si tu krásu zelené i kvetoucí zahrady ještě můžeme vychutnávat.

Na batáty jsem zvědavá....až je budeme uklízet, jestli sklidíme i nějakou úrodu :) Máte s nimi nějaké zkušenosti vy? Já je mám letos prvně, tak zatím nevím. Ale jako rostliny se mi líbí moc. Ta temně  fialová varianta dokonce i občasně kvetla.









Poslední dny mi chybí sluníčko. Zamračená obloha je něco, čemu jsem za poslední 4 měsíce úplně odvykla. Ale výhled počasí je zase příjemný, myslím, že se slunce už zase brzy dočkáme.

Mějte se moc krásně!

Petra



35 komentářů:

  1. Je to tu veselé, barevné a není jediný důvod se znepokojovat, že nám to podzim hodí do šedi.
    Je to v nás a když se dívám na tvé fotky ... pasta pro oko a hned mám lepší náladu.
    Krásné dny a VESELE !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simčo, vesele to jde, to se o sebe a mé okolí nebojím :D
      Ale je to nezvyk, mraky na nebi....
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  2. Pastva !!! ...pastva, velebnosti !

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherné fotky, díky!
    U nás odešly s prvními mrazy cukety i divoká rajčata, ale co, už byl jejich čas, moc se těšíme na barvy podzimku.
    Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavle, barvy podzimu mám taky moc ráda. Lecos chytlo nové kabátky už teď. Do práce chodím každé ráno žlutou alejí :) Mám to zlato nad hlavou a i pod nohama. A šustění listí miluju :)
      Měj se moc hezky, Petra

      Vymazat
  4. Krásná zahrada, Peti! S batáty mám zkušenost jen z obchodů - jíme je rádi :o)
    Mě mrazíky trochu ošlehly bazalky, ale ještě žijí!
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, bazalku letos nemám, bohužel mi zašla. Ale máta měla svůj rok. Ta se mi letos rozrůstala do neskutečných rozměrů. Ani jsme ji nestíhali sbírat. A taky bobkový list poporostl. Ale ten už je pár dní pěkně doma v teple :)
      Měj se moc hezky, Petra

      Vymazat
  5. Péťo, krásně u tebe ještě všechno kvete. Moje zahrádka už je odkvetlá a tak už ji připravuji na zimu. Přeji hezké a pohodové dny. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivko, já si tyhle kytičky vysazuji záměrně, aby jsem i na ten podzim měla nějaké to kvítí :)
      Ale taky bude za chvilku konec. Cínie už taky pomalu končí. A stačí větší mrazík a je to pryč...
      Měj se prima. Petra

      Vymazat
  6. Batáty mám moc ráda, ale s pěstováním rozhodně neporadím.
    Krásné fotky. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, no uvidíme. Opravdu jsem zvědavá, jestli něco v zemi je :)
      Měj prima den. Petra

      Vymazat
  7. Peti, kvietky máš ešte prekrásne ... Okrem jiřiniek mám všetky aj v mojej záhrade ... ale mrazíky ich už ošľahli ... najmä krásenky to schytali ... Maj sa dobre, užívaj si slniečka v krásnej záhrade. L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Laury, u nás se zatím vše drží. A krásenky, to je nej kytka. Vydrží kvést nádherně celé léto, viď :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  8. Zahrádku už pomalu, ale jistě zazimuji. Vše vzalo rychlý konec, takže zkrášlují ji jen rozchodníky, podzimní drobné astry a zahradní keříky a trávy.
    Užívej si ještě té barevnosti u vás.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, astry se mo moc líbí. Taková malá barevná sluníčka :)
      Měj se krásně, Petra

      Vymazat
  9. Péti, zahrada ti ještě krásně kvete. Je to ke kochání. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Poslední záchvěvy léta.... teď už to půjde rychle pryč, ty noci jsou ledové...
      Ale tak to má být :)
      Marti, měj se prima, Petra

      Vymazat
  10. Krásně ti to ještě kvete! Pastva pro oči a pohlazení pro duši. ♥
    Kéž to bude příští rok takhle rozkvetlé i u mě. Krásenka a cínie se mi letos krčily jen v květináčkách, snad si na jaře vzpomenu, abych je vysela do záhonů. :-)
    Přeji krásné dny, pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dý, já už se na to příští jaro a sázení taky těším.... snad nebude léto tak horké jako letošní :)
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  11. Kytičky to je moje. Musím také nějaké vyfotit. Já už zazimovávám, byly u nás mrazíky a jen tak tak jsem stihla ty choulostivé uklidit. Pa Romana

    OdpovědětVymazat
  12. Kytičky to je moje, musím také nějaké vyfotit.
    U nás už byly mrazíky, takže ty choulostivé jsem jen tak tak stihla uklidit. Pa Romana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Romanko, já už jich pár dovnitř taky raději nastěhovala. Palmu, bobkový list atd. Asi by nějaký ten drobný mrazík zvládly, ale riskovat nechci :)
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  13. Péti, krásně rozkvetlo je ještě u vás. Sluníčko mi taky chybí, dneska vykouklo a hned bylo na zahradě líp, muškáty ještě krásně kvetou a ostálky taky. Krásenky mají příhodné jméno, já na ně letos zapomněla.
    Přeji hezké dny. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janičko, muškáty jsou nezmaři, viď? Já je loni měla na balkonech kvetoucí ještě na konci listopadu :)

      Vymazat
  14. Péti,krásně,barevně je u vás.Měj se hezky,krásný podzim přeju od nás.Marťa.

    OdpovědětVymazat
  15. Krásně jsi to s kvítky rozsvítila, Peťo. Také mi chybí slunce, snad se alespoň podzim vybarví do zlaté:-).
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henrietko, u nás už opět svítí jako o závod. Nebe je bez mráčku :)

      Vymazat
  16. Moc krásně ti to kvete. Batáty jsem ještě nezkoušela, ale líbí se mi čím dál víc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, mě se moc líbí jejich listy. Dělají i slušný trs, takový bohatý, kompaktní...
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  17. S batáty mám také zkušenosti jenom z obchodu, zrovna v týdnu jsem vařila z nich pyré.
    Moc hezky ti to na zahradě Péťo ještě barevně ladí. Já už zazimovávám a zimní zahrada je plná květináčů na přezimování, které ještě kvetou naplno, ale mrazíky by jim již uškodily. Ještě má být několik dnů slunečných a pak už to bude jenom horší a horší se sluníčkem. Ale užili jsme si ho všichni během léta dostatečně, že?
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, to máš pravdu, léto bylo neskutečně dlouhé :) A příroda si musí už taky odpočinout....
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  18. Peťo, krásně Ti to na zahrádce kvete, těch barviček. Mně nakvétají listopadky a to je už asi vše. A ještě muškáty a bakopa na oknech je v plném květu. :o)
    Moc hezké, veselé fotky. Přeji prima dny. D.

    OdpovědětVymazat
  19. Peti úžasně jsem se u Tebe pokochala krásou.
    Úžasné barvičky.Podzim si rád hraje s barvami,ale u Tebe dvakrát. Nádhera a já moc děkuji za krásné fotky.. Přeji ti mnoho krásných dnů.Z🖤

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra