neděle 18. února 2018

Madeirové kraslice.....

Do Velikonoc je sice ještě kolem 40 dní,  ale v případě,  že byste chtěli vyzkoušet zdobení vrtanou technikou a neměli potřebné vybavení, je nejvyšší čas se po něm podívat 😊


Já jsem tuto techniku letos vyzkoušela prvně. A musím říct, že se mi moc líbí.  Na netu je tolik inspirativních fotek! Oči až přecházejí.... Do těch nejsložitějších ornamentů jsem se raději nepustila,  ale i ty jednodušší v kombinaci s voskem udělají opravdu parádu. 





Vyfouknuté skořápky na fotkách jsou kachní.  Jsou jen o malý kousek větší než slepičí, ale jsou pevnější, takže při vrtání nepraskají tak snadno jako ty slepičí. Ještě mám husí, ty by měly být ještě pevnější, ale ty jsem zatím nezkoušela.   
Vrtala jsem malou vrtačkou s otáčkami 15 tisíc za minutu - ta rychlost je u vrtání kraslic důležitá. Dírky jsem nejprve vyvrtala opravdu tenkým vrtáčkem a pak jsem je zvětšila frézkou. Po té je potřeba kraslice ponořit na několik minut do lázně vody a Sava, poměr 1:1. Odstraní se tím vnitřní blanka, která je v dírkách vidět a zároveň se vejce pěkně vyčistí a vybělí. Kraslice jsem pak propláchla čistou vodou a nechala dobře uschnout. A nakonec ozdobila voskem z rozehřátých voskovek.


Na internetu najdete spoustu fotek, návodů i videí, kde je vše detailně popsáno a vysvětleno. 
Já budu další várku dělat zase příští víkend, chtěla bych vyzkoušet i barevné vosky :) 

Přeju vám krásný zítřejší start do nového týdne.

Petra








24 komentářů:

  1. Wau, Peťka, to je nádhera, ale určite aj riadna piplačka. Trpezlivosť je zrejme základ úspechu a samozrejme šikovné ruky, ktré ty veru máš. Aj moja teta niekedy robila takéto kraslice pre ÚĽUV. Teším sa aj na tie farebné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Moni. Moc mě to bavilo a těším se na další dávku zdobení :) A copak je to ÚLUV?
      Krásný večer, Petra

      Vymazat
  2. To je nádhera, radost pohledět... Krásná práce, moooc šikovné ručky. Taky jsem kdysi zkoušela, ale bez elektrické vrtačky to byl mor. Tak ať se práce daří. H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tedy ručně vrtat bez el. vrtačky, to si vůbec nedokážu představit. To musela být strašná práce! S vrtačkou je to relativně rychlé.
      Měj se krásně, Petra.

      Vymazat
  3. Krásná jemná práce, je to o trpělivosti a zručnosti.
    Hezký den. J.

    OdpovědětVymazat
  4. Petro, tuhle techniku nepřestanu obdivovat! Já jsem k ní ještě odvahu neměla, takže Vám moc tleskám :-).
    Krásné odpoledne. ZaZa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zazi, ničeho se neboj a klidně to zkus, určitě se ti to podaří :)
      Moc ti děkuju!
      Pěkný večer, Petra

      Vymazat
  5. Petro, to je pro mne umělecké dílo! Kraslice jsou opravdu nádherné, obdivuji tvou šikovnost a trpělivost.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henrietko, moc děkuju za pochvalu, opravdu mě to těší :)
      měj krásný den, Petra

      Vymazat
  6. Petro, to je nádhera. To bych si vystavila jen tak - velikonoce nevelikonoce. Mně zdobení kraslic nejde vůbec a toto je už nejvyšší level. Krásné dny.

    OdpovědětVymazat
  7. Marti, moc děkuju :) skoro se za tolik chvály červenám.
    Měj se krásně, Petra

    OdpovědětVymazat
  8. A tohle že je tvoje prvotina, Peti!!!! Máš můj veliký obdiv, jsou opravdu nádherná!
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc ti děkuju Helenko. Opravdu, poprvé :) Vlastně.....asi před 35 lety jsme zdobili ve školní družině včelím voskem. To se taky počítá, viď?! :)
      Krásný večer, Petra

      Vymazat
  9. Peti, krásne sú. Klobúk dolu.
    A skratka ÚĽUV je Ústredie ľudovej umeleckej výroby. :):)
    Ahoj. D. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za vysvětlení a i za návševu zde, na blogu. I já k tobě ráda nahlížím :)
      Krásné dny, Petra

      Vymazat
  10. Petro, to je nádhera. Kraslice jsou dokonalé, smekám. D.

    OdpovědětVymazat
  11. Wow, naprosto úžasné, máš můj obdiv :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Kraslice se ti opravdu povedly. Pamatuji si, že jsem tohle zkoušela jako malá. Měla jsem jen takový ten kulatý tenký pilník vypůjčený od dědy z garáže, ale bylo to fajn. Teď už bych na to trpělivost asi neměla. :-)
    Měj se hezky. Pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Dý, ono to s elektrickou vrtačkou jde docela rychle, s pilníkem bych to asi nedala, to tě obdivuju!!
      Měj se, Petra

      Vymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra