středa 7. února 2018

Nový dům

Máme doma nový dům. Domek. Domeček :) Jak jinak, než z keramiky.  Až přijde jaro, najdu mu místo na zahradě. 




A když už jsme u té zahrady, tak jsem se pustila do množení muškátků. Jen tento jediný si schovávám přes zimu. Má krásné drobné květy podobné čajovým růžičkám. Dvě sazeničky jsem si jako x let před tím zasadila na podzim. Ale teď už byla jedna moc vytáhlá, tak jsem ji nařízkovala na tři další. Většinou se chytnou ve vodě všechny, tak bude zase na léto co dávat do květináčů :)



Sledujete? Už to roste :)


Mějte se všichni moc hezky!

Petra


7 komentářů:

  1. Parádny domček, na záhrade sa bude krásne vynímať. Nezabudni potom odfotiť:-). Muškáty si nezvyknem monožiť sama,nejako sa mi to nedarí. Zvyčajne kupujem na jar nové sadenice. Prajem pekný deň.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, moc děkuju za pochvalu, určitě ho pak vyfotím i venku :)
      A návod na muškátek přidávám v komentáři dole :)
      Měj se moc hezky!
      Petra

      Vymazat
  2. Peti, domeček je opravdu kouzelný, moc se ti povedl.
    A muškáty, ty mám moc ráda, ale množit je moc neumím, zatím mě vždycky zachrání mamka a zbytek dokoupím...
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, ještě že ty maminky máme, viď...zachraňují nás v mnohém :)
      A děkuji za pochvalu. Sama mám z domečku radost, protože na keramice se mi opravdu stále ještě mnohé nezdaří a tento mi stál mnoho úsilí i času o)
      Měj se moc hezky. Petra
      PS: návod na muškátek je v komentáři dole :)

      Vymazat
  3. Návod na muškátek.....já ostatní kytičky taky neuchovávám. Ani nemám pořádně přes zimu kde a na jaře jsou pak jen dlouhé a hubené, no k ničemu. Takže kupuji na jaře nové, většinou převislé. Ale tenhle jsem před několika lety dostala. A v obchodě jsem stejný nikde zatím neviděla. Tak jsem ho zkusila uchovat přes zimu a jde to. Opravdu lehce. Z původní rostliny si na podzim ulomím větvičku, dvě, tři.....aby vypadala jako ta prostřední na fotce. Tzn. vrcholek s listy a alespoň jedno další patro listů, které odstřihnu. A tyto větvičky dám do vody do skleničky tak, aby byla voda cca 1 cm nad to ulomené patro listů. Skleničku dám doma na parapet a už jen počkám, až pustí kořínky. Většinou přibližně po měsíci až dvou už mají tak rozrostlé kořínky, že je možné je zasadit do květináčku. Přes zimu je mám doma na okně a v průběhu ledna - února je ještě zkrátím, aby nebyly tak vytáhlé. Což někdy zopakuji ještě jednou na jaře. Ony se po ostřihání i krásně rozkošatí. A to je vše :) Každý rok mi pak z takových sazenic vyroste krásná zdravá rostlinka, kterou sice na podzim zkompostuji, protože tu velikou původní uchovat prostě neumím, ale mám z ní mladé rostlinky na příští rok :)

    OdpovědětVymazat
  4. Petro, domeček je nádherný, to vlastní tvorba? Že se asi ptám. A u muškátů jsem si přečetla radu jak je namnožit, tak vyzkouším. Od loňska mám nějaké rostlinky na parapetu a také se začínají vytahovat, tak nařízkuji a uvidím.
    Přeji krásný večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Domeček je moje dílko :) Moc děkuju za pochvalu, Dášo. Chodím jen na kroužek, takže žádná velká výroba. A ne vždy se zadaří. Ale moc mě to baví.
      A muškátky se určitě povedou. Jak říká moje sousedka: je to plevel o).
      Měj se krásně! Jsem moc ráda, že jsi sem nahlédla. Já jsem díky tomu objevila tvůj blog a nemůžu se vynadívat na ty krásné fotky z tvých cest.
      Petra

      Vymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra