pondělí 26. února 2018

Müsli tyčinky

Krásné pondělí vám všem! 
Tentokrát jdu za vámi s dalším receptem. Nene, opravdu tento blog nemá být vyloženě kulinářský, ale znáte to, někdy se to tak povede..... Venku je zima a fouká ledový vítr, až mi mrznou uši přes čepici. Takže to na několika hodinové procházky není. Na chvilku ven a pak zase pěkně do teplíčka. A tak si tu přebytečnou energii vybíjím v kuchyni :) A med, sušené ovoce a ořechy,  to je pro mě vyloženě zimní záležitost. Kombinace toho všeho plus něco navíc, k tomu jen trocha práce a máte výbornou a zdravou svačinu a nebo mlsání k televizi.




Ingredience na müsli tyčinky:

190 g sušeného ovoce  
170 g ovesných vloček 
 170 g oříšků a semínek 
30 g rozmixovaných vloček (můžete nahradit hladkou moukou)
špetka soli 
100 g tekutého medu
2 dcl džusu, moštu na namočení

Postup:

Sušené ovoce nejprve namočte přes noc do džusu. Já použila tentokrát jablečný mošt. Druhý den ho zceďte a nakrájejte ovoce na velikost lístkového oříšku. Třeba u švestek to potřeba není, ty nejsou tak vysušené jako meruňky, tak u nich tento krok můžete vynechat.
Troubu předehřejte na 180 stupňů.
Na suché pánvi na středním stupni opražte lehce oříšky, ale ne moc, aby nezhořkly. Po té udělejte totéž i s ovesnými vločkami. Vychladlé oříšky nasekejte na hrubší kousky a všechny ingredience (kromě džusu, ten už nebudete potřebovat) smíchejte dohromady. Opět je lepší zapojit přímo ruce, vařečkou to jde hůře. Menší pekáček (já používám cca 30x20 cm) vyložte pečicím papírem. Lepivou směs,  která u sebe příliš nedrží do něj dejte, rozprostřete a olejem potřeným dnem skleničky pořádně upěchujte. V troubě se müsli tyčinky pečou cca 25 minut. Nechte je pak úplně vystydnout a až po té je nakrájejte na libovolné tvary. Většinou je během třech dnů sníme. Ale i tak, vzhledem k tomu, že nepoužívám žádné konzervanty, skladuji je raději v dóze v lednici. Ony tam i během pár hodin navíc i pěkně zvláční.







Já jsem tentokrát pekla z vlašských ořechů, protože jsem je měla doma. Je ale možné si je různě nakombinovat, použít mandle, lískové oříšky, slunečnicová semínka...prostě co máte rádi. Stejně tak ovoce. Tuhle várku máme se směsi z Lidlu, kde byly v sáčku namíchány meruňky, švestky, hrušky a jablka. Ale třeba výborné jsou i jednodruhové....tyčinky s jablky a skořicí nebo s ananasem a kokosem....zkrátka podle chuti každého. 

Je to rychle hotová svačinka, hlavně zdravá a vím, co v ní je.  


Krásný den, 
Petra



10 komentářů:

  1. Petro, něco podobného jsem vyráběla kdysi našim třem malým dětem. To, co člověk sám vytvoří, je stejně nejlepší. Akorát laskominy teď už nevyrábím, tak jedině škvarky, domácí paštiku atd. :-) Měj krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, máš pravdu, domácí je domácí....škvarky děláme taky, to je dobrota!
      Krásný den, Petra

      Vymazat
  2. Petra, velmi sa mi paci tento recept... Zdrava mnamka ... :) a este som doma nic podobne nerobila... Maj sa fajn... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Lauri, vyzkoušej, jsou opravdu jednoduché a chutné! Já už u tebe koukala na domácí sýr! Mám na něj zálusk, jen nevím, jestli ho zvládnu....
      Měj se báječně! Petra

      Vymazat
  3. Petro, tyčinky vypadají dokonale a samé dobré věci v nich. Mňam. Ale ještě jsem je nikdy nezkoušela. :o)
    Přeji krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, opravdu to jde velice jednoduše, žádná veliká práce. A přitom dobrota.
      Krásný den, Petra

      Vymazat
  4. Petru, děkuji za recept, tyčinky vypadají lákavě, ráda je vyzkouším.Není nad dobroty vyrobené doma.
    Děkuji i za milou návštěvu na mém blogu.
    Pohodové dny,Jana

    OdpovědětVymazat
  5. Peti, taky je občas peču, člověk ví, co si do nich dá, že. Většinou mám jako pojivo banán, vyzkouším tvou variantu s džusem.
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, s banánem mám taky moc ráda :) Ten džus nech ale jen na namočení ovoce, aby nabobtnalo. Jinak pak jej do těsta nepřidávat, aby nebylo moc řídké. Ale ty to znáš, viď... :) Měj se moc hezky, Petra

      Vymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra