neděle 15. července 2018

Cuketová nádivka a muži

Krásný nedělní podvečer vám všem!

Taky máte vy, ženy, rády cuketu a vaši muži ji odmítají? A nebo ji alespoň musíte maskovat minimálně dvojnásobným množstvím masa, aby ji vůbec ochutnali? Což už vlastně ani není cuketové jídlo..... V mém okolí je takových mužů většina. Nejen můj manžel a syn, také sousedi, známí ..... Tak mám někdy pocit, že ji odmítají snad jen z principu. Jak slovo cuketa doma vyslovím, dočkám se od pánské poloviny naší rodiny minimálně protáhlého obličeje. Občas prohodí nějakou poznámku, které se pak společně smějí ještě 2 minuty, nám, ženám, vtipná nepřijde, nicméně rozhodit se nenecháme.  Třeba ke grilovanému masu cuketu pro sebe a dceru, popř. pro převážně dámskou složku návštěvy, dělám pravidelně a už nějak automaticky.

Nádivka z cukety

 Nádivku z cukety ale muži snesou nějak o poznání lépe. Alespoň ti v mém okolí. Ta před nimi bez povšimnutí většinou nezůstane ležet. Tak jestli máte doma taky cuketového nejedlíka, zkuste ji, třeba mu zachutná :)

Nádivka z cukety

Cuketová nádivka

ingredience
1 kg nahrubo nastrouhané cukety
1/2 hrnku oleje
1 hrnek hrubé mouky
1 prášek do pečiva 
2 vejce
4 rohlíky na drobné kostičky
1 cibule nadrobno nakrájená
pažitka
petrželka
česnek 
sůl 
špetka muškátového oříšku 
šunka, anglická slanina, sýr .....podle chuti a zásob v lednici
2 vejce na polití

Vše promítat dohromady,  dát do pekáčku s pečicím papírem, polít vyšlehanými vejci a dát péct na 200°C, na závěr na chvilku pod gril, má-li ho vaše trouba.

Cuketová nádivka


Užívejte si krásně léto a dovolenou. Nás ta naše teprve čeká, tak si zatím s chutí prohlížím fotky z vašich cest.
                            Krásný den,
 
                                              Petra





30 komentářů:

  1. Peťo, u nás je to podobné. Z cukety peču jen buchtu a občas bramboráky. Jo, a někdy ji vydlabanou upeču s masovou směsí a brambor k tomu a to se také sní, ale tak jednou do roka. :o) Nádivku někdy vyzkouším, moc se Ti povedla.
    Přeji krásné dny i dovolenou. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, přesně tak, vydlabanou a pořádně naplněnou masem, to mohu 1x za rok podat i chlapům :) Jsou jako mlsní kocouři :)
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  2. U nás je to úplně to samé.Cuketu jím jen já.Teď mám pod keříkem jednu už přerostlou,tak přemýšlím co z ní. Nádivku bych určitě mohla vyzkoušet a uvidíme.
    Hezký večer. Danča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, ona když je ta nádivka alespoň trochu doplněná anglickou, sýrem, tak to těm mužským taky zavoní :)
      Ať zachutná :)
      Krásný den, Petra

      Vymazat
  3. Nacpala jsem ji během dvou týdnů do sekané,do kuřecí masové směsi a jako přílohové placičky k omáčce... Synáček spráskal vše,i když před tím chlapsky ohrnoval nad cuketou nos. Prý myslel,že to bude horší. Při rozboru jeho averze se dostal k závěru,že jeho postoj vytvořila kdysi dávno rozblemcaná grilovaná cuketa a - už se to táhne... :-) Jinak bez problémů mi chlapu snědí cuketovou buchtu a na plechu pečené těsto jako na bramborák,cuketa na půl s bramborami. Ivča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé,, tak toho si Ivi važ, co já bych za to dala, abych ji nemusela takhle propašovávat :)

      Vymazat
  4. Manžel taky cuketu nee. Jedině zapékanou plněnou (masem, samozřejmě :-)) a občas si zobne grilované (většinou jedno kolečko). A pak mi ještě projde, když ji schovám do koláče (nejlépe politého čokoládovou polevou). Nádivku nerad. Tu si dělám do práce, když nám nevaří závodka. Ale letos si cuket moc neužiju - nějak nám nenarostly.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na sladko jsem ji ještě nedělala. Ale už jsem ji letos na nějakém blogu viděla, tak ji vyzkouším i tak :)
      Měj se Stáňo prima, Petra

      Vymazat
  5. Peti, tak u nás je to tedy jinak. Manžel má jídla z cuket rád. Už je vzal na milost i syn. Zrovna dnes jsem vložila recept na jednu novou dobrotu, moc ráda vyzkouším i tvou nádivku.
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, už jsem k tobě koukla a receptík vypadá super, to uzčitě upeču i u nás :) S dcerou si dáme klidně sami :)

      Vymazat
  6. Môj manžel má cuketu celkom rád ... vôbec nenamieta, keď ju v tomto období máme k obedu aj 3x do týždňa ... Snažím sa recepty obmieňať, a túto cuketovú "plnku" robím tiež ...
    Peti, prajem pekný deň ... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsi šťastná žena :)
      Já mám jen jednu rostlinu, tak zatím stíháme sníst velmi snadno. Spíš musíme po utrhnutí na dozrání další počkat. Ale nevadí :)

      Vymazat
  7. I já se přidávám k těm, k doma muž cuketu jí, co nemusí je grilovaná. Takže na sladko i slano můžeme.
    Krásné dny měj. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dělám sladkou, většinou skořice a ořechy, máme rádi tu vlhkost, nikdy není okoralá. Peti, u nás to ani nestihne, jsme slaďoši :o)

      Vymazat
  8. Peti přesně tak..u nás je to z principu. Cuketa je u mého muže v nemislosti snad už od dětství😊.Ale já ji tak ráda. Nádivku moc ráda vyzkouším.
    Krásný nový týden ti přeji.Z ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, ti chlapi nás teda trápí, viď :) Myslím to samozřejmě s nadsázkou, drobné slovní pošťuchování, třeba o cuketě, nám krásně zpestří všední dny života. Legrace být prostě musí :)
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  9. Peťka, nemáš náhodou nejakú skrytú kameru u nás doma:-). Ja cuketu milujem, ale chlapi...no presne tak ako píšeš. Určite tento recept vyskúšam, pretože je tu nádej, že to zachutí aj "mäsožravej" časti rodiny. Pekný začiatok týždňa.

    OdpovědětVymazat
  10. Péti, to moc dobře znám. Můj muž ji ani nikdy myslím neochutnal :-) Já ji miluju hlavně smaženou a v sobotu jsme ji i grilovali, ale přiznávám, že já teda bez masa taky nemůžu žít, jen to ale klidně těma cuketama proložím. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to masíčko taky můžu, nemysli si :) Ale tu zeleninu jako přílohu, tu mám moc ráda :)
      Marti, měj se krásně, Petra

      Vymazat
  11. Super název!
    Můj ambulantní přítel by cuketu nepozřel, ani kdyby mu jí připravila jeho dcera a od té sní skutečně všechno! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sugr, super název? Ambulantní přítel je mnohem lepší...to jsem ještě neslyšela, ale to je fakt perfektní pojmenování vztahu :) To jsem se hned po ránu rozveselila :)
      Měj se pěkně a díky :)
      Petra
      PS: nakoukla jsem k tobě na blog, pěkné čtení :)

      Vymazat
  12. Tak koukám, že je to všude stejné s těmi cuketami. Já jediná ji jím, ale když pročítám ten tvůj recept, tak bych ho mohla mužské části zkusit předhodit. Přece jen je to ovoněné slaninou, tak by se mohli chytit. Bezva tip, díky.
    Měj se fajn
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás je to Henrietko zrovna tak, na slaninu je nachytám :) Ale on je tam i česnek, bylinky, je to celé takové voňavé :)
      Tak ať mužský podlehnou :)
      Měj se krásně, Petra

      Vymazat
  13. Ten můj sám cuketovou nádivku dělá a je do cuket celý divý :)
    I květákové placky, tofu, kuskus, bulgur a hlavně cuketu. Dokonce i soju, takže si v jídle maximálně vyhovujeme. A smažená cuketa je u nás top.
    Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
  14. Jak bych to napsala! Můj muž ani neví, že má na talíři jídlo, které má něco společného s cuketou. On to sní a zatím mi neřekl - tohle bych snad už nemusel. :-) Asi mu to chutná. Nebo nevím :-). Prostě mu neříkám - máme dnes cuketu. :-))))
    Nádivka vypadá dobře, takže určitě se na našem jídelníčku objeví.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  15. U nás všichni chlapi cuketu jedí, ale vím i o pár takových, kteří by ji nevzali do pusy, a přitom jim ji jejich ženy směle přidávají, kam to jen jde. :-D A jak si pošmakují.
    Nádivka vypadá báječně, třeba ji zkusím.
    Měj krásné dny, pa.

    OdpovědětVymazat
  16. Petruško!!!
    To jsem si početla!! .o)) ano, ano...muži a cuketa :o))
    Ale Tvou "nádivku"- tu ano!!! Já celoročně peču "gugla" to je takový ten bramborák na plech - a v období cuketek vyměňuji brambory za cuketu. je to hodně podobné a obměňuje se to podle toho, co je v lednici!!!
    měj se moc hezky a užívej krásného léta
    Jarka

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra