sobota 7. července 2018

Meruňky kam se podívám

Plzeň krajem meruněk prostě není. Tedy ne že by se občas někomu nepoštěstilo a meruňky ze svého stromu nesklidil, ale nebývá to zas tak často. A o tom, že by tu byly dokonce sady, o tom si můžeme nechat jen zdát.  Resp. na Plzeňsku sady jsou, ale jablečné. Jablíčkům se tu daří, ale z těch meruňkovou marmeládu neudělám ;-) A z těch ze supermarketu, těch velkých jedna jako druhá, bez chuti, z těch ji dělat nebudu. Tak nezbylo, než hledat zdroj a s tím mi pomohla kamarádka. Je z Moravy a v jejich místním tisku četla inzerát, že někde ve vedlejší vesnici prodávají meruňky přímo ze sadu. Dala mi telefonní číslo a já to zkusila. Místní sadař byl ochotný, že meruňky klidně poštou pošle, ale samozřejmě měl obavy v jakém stavu dojdou. Nikdy předtím je neposílal. Rizika jsem si byla vědoma i já a vzala jsem jej na sebe. Nějak to dopadne, prostě uvidíme. Večer v neděli jsme se dohodli, v pondělí mi přiletěla SMS, že je balík na cestě a v úterý už byl doma. 19 kilo meruněk pošta přepravila jakoby nic, přišly v bezva stavu a to nebyl balík ani označen jako křehké, protože u tak těžkého balíku už to nejde.

Meruňková marmeláda

Domácí džem

Ve skleničkách už máme zavařený džem i řidší meruňky do jogurtu, pár sáčků vypeckovaných jsem zamrazila,  upekla jsem buchtu a uvařila knedlíky. Je to dobrota.



Příští rok se opět nebudu bát se domluvit s "naším" panem sadařem a nebo s někým z českých či moravských pěstitelů. Domácí zdroje jsou zkrátka ty nejlepší.  Tolik chuti, vůně...... hmmm ;)

Mějte krásný zbytek prodlouženého víkendu! 

Petra






38 komentářů:

  1. Peťo, meruňková, je meruňková. Tu letos nemám, ale mám jahodovou a rybízo - třešňovou, to nám na zimu bude stačit. S tou přepravou bych také měla strach, ale překvapivě, vše se povedlo. A tak to má být. :-)
    Moc hezky nafoceno.
    Přeji krásný víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, my letos nemáme jahodovou. Nějak jsme je stihli sníst bez zavaření. :)
      Měj se prima. Petra

      Vymazat
  2. Petulko, plne sklenicky mas nadherne načančane, jako ostatne vzdycky. A ze jsi merunky zpracovala na mnoho zpusobu je bajecne. Ony merunky ani tady u nas nejsou kazdym rokem, obvykle je spali pozdni mrazik nebo zniči sucho, vitr...
    Tak at dzem chutna a uzivej si krasny vikend !����
    PS: mam radost, ze ty mas radost a v konecnem vysledku mame radost obe dve.
    ��������
    Milana

    OdpovědětVymazat
  3. Jo jo, domácí jsou domácí..;) Krásné letní dny!

    OdpovědětVymazat
  4. Peťka, ja včera marhuľový džem a knedliky, dnes som zavarila pár pohárov a upiekla kysnutý marhuľový s posýpkou. :) Ty máš krásne tie poháriky. Zdravím. D. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danko, z čerstvých je to stejně nejlepší, vid :)
      Krásný den, Petra

      Vymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  6. Druhý pokus - pod obvyklou identitou :-)
    Oh - meruňkový džem... U nás na chalupě pro ně taky není kraj (Vysočina meruňkám fakt nepřeje ;-)). Takže na knedlíky si koupím a na domácí džem si nechám zajít chuť (ale letos jsem zvládla udělat višňový, třešňovorybízový a rybízový, tak s domácími zdroji asi vystačím ;-)).
    A chválím krásné fotky :-)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, višňový patří mezi naše nejoblíbenější :) mňam
      Měj se krásně, Petra

      Vymazat
  7. Peťo, prozradiš veřejně kontakt na sadaře z Moravy?;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, pošlu ti jo do emailu. Napsala bys mi kontakt na sebe? Klidně na: obycejneradostizivota@seznam.cz

      Vymazat
  8. Peti, moc ti přeji, že to vyšlo! Meruňky jsou úžasné ovoce, i já mám navařeno, zamraženo, najezeno :o) Tentokrát z vlastních zdrojů - naše stará meruňka po letech rodila!
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je prima, že se vám Helenko urodilo. To chutná pak ještě o trochu líp, když jsou vaše vlastní :)
      Krásné dny
      Petra

      Vymazat
  9. Péťo, přesně tak, já jako Moravák vím, že meruňky jsou dobré jen na Moravě, je to ovoce mého dětství. Tady v Čechách se jim nedaří a v krámu to nejsou meruňky jen cosi, co se jim vzdáleně podobá. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, nesehnat moravské, džem bych nedělala. To z těch z obchodu nemá cenu..
      Měj se prima. Petra

      Vymazat
  10. Meruňka jako strom sem tam u někoho tady u nás na zahradě stojí. Úroda jak kdy, ale příznivý kraj- ten náš- na její pěstování není. Vzpomínám na meruňky, které jsme si z dovolené vozili ze Slovenska. Zadarmo jsme si mohli natrhat přepravku a ty si tedy byly!!! Na džem se taky chystám, ale stále jsem neobjevila meruňky v prodeji na naší malé tržnici. Ty z obchodu jsou bez chuti.
    Krásně jsi nám to nafotila, člověk by do sklínky zrovna lžičkou hrábl a šup s tou dobrotou do jogurtu.
    Hezkou neděli,Petro!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc děkuji za pochvalu :)
      U nás je to s těmi stromy podobné. Sem tam někdo meruňku má, ale úrodu většinou ne.
      Měj se krásně, Petra

      Vymazat
  11. Tak nějak to vypadalo do nedávna u nás.Všude meruňky 😊
    Ale z našeho stromu. Naše meruňka se letos překonala a urodilo se okolo 50kg.
    Po deseti letech obr odměna.
    Peti měj se moc krásně.Z ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 50 kilo? To je nádhera. To se ti o nich muselo i zdát :)
      Zdeni, měj se krásně. Petra

      Vymazat
  12. Péťo, odvážný nápad, který se vydařil. Meruňková, je meruňková a knedle s tvarohem, cukrem a máslem, no pohádka, já je mám radši než jahodové, o fous ;-)
    Hezké léto měj. J

    OdpovědětVymazat
  13. ...krása, až se mi sbíhají sliny:-)
    Moc pěkné fotky. Eva

    OdpovědětVymazat
  14. U nás Petruš taky...:-) Jen proč jsou tak kyselé...?:-))) Jak ty naše projdou varem, tak jsou kyselé jako šťovík...:-)Tvoje marmeládička bude určitě jiná...je to na ní vidět:-) Krásné dny S:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabi, ale ta buchta, co jsi z nich měla vyfocenou na blogu, ta vypadala skvostně, mňam :)
      Měj se, Petra

      Vymazat
  15. Ja tiež práve zháňam nejaké domáce meruňky...zatiaľ márne. Tie zo supermarketu sú fakt príšerné. Skleničky máš pekne ozdobené a fotky ako vždy na jednotku s hviezdičkou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, u nás už prodávají po městě ve stáncích. Ale nevím, nevím...nemyslím si, že jsou to meruňky od nás, z ČR. Jsou takové velké, jednobarevné.....jako ty v obchodu.
      Leda zkusit nějaké farmářské trhy. Nemáte něco takového u vás?
      Měj se hezky, Petra

      Vymazat
  16. Tiez som po mnohych rokoch robila marhulovy dzem z domacich plodov... Ich chut je nezamenitelna... Peti, mas pekne nazdobene pohariky ...oranzova velmi dobre vyzera na tvojich fotockach ... Narobila si toho viac nez dost, teraz treba len uzivat... pa. L.

    OdpovědětVymazat
  17. Peťo, máš krásné skleničky, džem v nich vypadá nádherně. Ani já nemám zdroj meruněk, proto budu kupovat na farmářském trhu dovezené od moravských pěstitelů. Chystám se udělat jen pár skleniček marmelády na palačinky a upeču meruňkový koláč.
    Krásné dny
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
  18. My vlastní meruňky nemáme, ale obvykle je dostáváme od jednoho známého. Zrovna zítra si pro ně jedeme. :-) Nenapadlo by mě, že jdou objednat poštou. To je super, já bych zkoumala, kam si za nimi případně uděláme výlet... :-)
    Marmeláda z nich u nás moc nefrčí, manžel už má objednané tvarohové knedlíky. Ale ta tvá vypadá báječně. A ještě perfektně jednoduše nazdobené skleničky a krásné fotografie.
    Tak vám přeji dobrou chuť! A víc takových ochotných sadařů. :-)
    Krásné dny, pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Dý, byla jsem překvapená, že tak rychle a ochotně kývli na můj návrh s Poštou. Vím, příště může balík přijít a marmeláda z potlučených meruněk už v něm. Ale letos se povedlo :)
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  19. Já tvé fotky miluji, mají něco, co nikde nenajdu a nikdo mi nenabídne. Neumím to popsat, ale pokaždé mne strašně pohladí, meruňková královno.

    OdpovědětVymazat
  20. Petru, krásný meruňkový příspěvek.Hned bych tu dobrůtku ochutnala.
    Jana

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra