úterý 3. července 2018

Pel-mel od nás

Po stěhování naší kanceláře se začínáme pomalu vracet do normálu. Trochu jsem poslední dobou šidila práci na zahradě, nezbýval na ni zkrátka čas a ani energie. Ale nevadí, nic se nezvrtlo tak, že bychom měli doma džungli :) Kytky rostou a kvetou jako o závod, stačilo je jen zalít....

Tuhle krásku mám prvně. Je to všelicha. Koupila jsem si na jaře dvě rostlinky a příští rok si je pořídím určitě znovu. Kvetou jako malá barevná sluníčka a jsou opravdu nenáročné.


I květinku beedance (viděla jsem ji psát i jako bidens) neboli česky dvouzubec mám prvně. A určitě ne naposledy. Stejně jako všelicha zatím nepotřebuje kromě zalití žádnou péči a přitom je nádherná. 

No a levandule, to už je klasika našich zahrad......tentokrát jsem vám ji vyfotila ani tak ne kvůli květům, ale kvůli běláskům. Sice mi pravidelně chodí na květák a jejich housenky mi ho ožírají jako o život, ale jejich mihotání křídel na levanduli, to je nádhera. 


Když už jsme u toho hmyzu, potažmo u zvířat všeobecně, máte na zahradě nebo balkoně pítka? K nám se chodí napájet pravidelně ptáci i hmyz. Občas stojí i frontu :) Jen vyfotit se mi je moc nedaří, jak se přiblížím, vyplaší se.

Nově jsem si dala pítko i na balkón kanceláře.....je to prima, milé rozptýlení v práci.... Vrabci si zvykli rychle a vděčně se chodí napít i vykoupat. Jistě omluvíte kvalitu fotky. Ale pro zdokumentování bude určitě stačit :) Fotila jsem přes žaluzie a mobilem....ale vidíte ho, že? Vrabčáka jednoho :) Obyčejnou velkou plastovou misku pod květináč jsem zatěžkala kamenem, aby ji vítr nevzal....ptáci si na něj občas sedají jako na rozhlednu.
Manžel už se smál, že je mu jasné, že mi na zimu bude muset udělat do práce i krmítko. No přesně odhadl mé myšlenky :)



A abychom netrpěli žízní ani my, udělala jsem jednu domácí rychlolimonádu. V jednom hrnku lehce oslazené vody jsem rozmixovala misku višní, pak už stačilo jen přecedit přes sítko, naředit vodou, dochutit citronovou šťávou a mátou a vychladit. Léto je prostě báječné!

Moc vás všechny zdravím od nás, z Plzně. Doufám, že máte pěkné dny a dětem přeji prima prázdniny.

Petra


14 komentářů:

  1. Péti, pítka máme, ale stejně všichni chodí, včetně Justýny do malého jezírka s vodotryskem. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To víš, Marti, kdaž mají na výběr, to si dají lepší :) Kamarádka má jezírko s umělým, jen krátkým, potůčkem, a břehy potůčku má ptáčky taky obsazené skoro celý den. Ta čerstvost vody je pro ně určitě lákavější, než ty stojaté vody v miskách.
      Je krása to pozorovat.....
      Měj se, Petra

      Vymazat
  2. Krásně ti to kvete. A té levandule. Já mám jen jeden keřík, v zimě nějak omrzl, takž teď má asi 4 květy a všeobecně vypadá zuobženě. Ani jsem ho nefotila..
    Hezké léto

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Stáňo, já mám na levanduli zatím štěstí, musím to zaklepat, ještě mi nikdy žádná nevymrzla.
      Hlavně že ta tvá přežila, uvidíš příští rok, zase to bude kráska :)
      Měj se hezky, Petra

      Vymazat
  3. Nádhera, máš krásné kytičky. Zaujaly mě i tvé kaktusy. :-)
    Pítek mám několik, ale nikdy jsem u nich nikoho neviděla. Maximálně vosu a vlastně jednou brzy ráno kosa. Jak píšeš, lepší je voda čerstvá, a ne odstátá z celého parného dne. Ale alespoň něčeho se u mě můžou napít.
    Měj krásné dny, pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, oni když nic jiného nemají, rádi vezmou za vděk i louži na chodníku :)
      Dý, měj se prima, Petra

      Vymazat
  4. Peti tak ti nevím co chválit dříve.Do všelichy jsem se zamilovala na první pohled 😊..musim se po ní podívat.I naše levandule odolává náporu bělásků a já se kochám a kochám.A co týká pítek..také máme jedno na zahradě a ptáčci jsou k nam naučení chodit,ale taky jsem nestihla je zachytit 😊
    Ale tvé pítko je přímo nádherné.
    Měj se moc krásně.Z ❤

    OdpovědětVymazat
  5. Peti, máš pravdu, léto je prostě nádherné..........užívej.
    Pítka mám, ale musím přendat na místo pro mě dobře viditelné, pozorování je uklidňující podívaná. J.

    OdpovědětVymazat
  6. Petruš, posílám pozdravení
    z malých prázdnin a moc se mi tu líbilo!!
    Pítka pro ptáčky jsou prostě lepší, než jakýkoliv program v televizi!!
    kytinky máš hezké, všelichu mám letos prvně a moc se mi líbí!!!
    přeji krásné léto a prázdniny Jarka

    OdpovědětVymazat
  7. Nádherné kytičky, některé vůbec neznám, také příští rok vyzkouším.
    Hezké volné dny Blanka

    OdpovědětVymazat
  8. Napsala jsem si jména kytiček- líbí se mi moc. Příští rok by se mi u nás taky líbily.
    Máš moc hezká pítka pro ptáčky.
    Měj se moc hezky a užij si sváteční den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Péťo,kytičky máš moc krásné. Mám radost, že jsi zmínila i dvouzubec, je to bylinka, kterou moc lidí nezná a já ji moc ráda míchám do bylinných směsí.
    Pítko máš také moc hezké, ta modrozelená barvička mu dává zvláštní kouzlo. My máme na zahradě také pítka, ale jak už jsem někdy jednou psala, ve formě starých modrých nízkých hrnců a je u nich narváno :-))). Někteří ptáčci se tam dokonce i "sprchují".
    Měj prima dny.
    ZaZa

    OdpovědětVymazat
  10. Peti, moc krásné fotky, zahrádku máš jako malovanou!
    A pítka, máme jich několik, ptactvo a hmyz nám chodí pít i z bazénu, pokud je mimo sezónu zakrytý plachtou a udělají se na ní louže, mají i ni koupaliště.
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  11. Pítko jsem si zakoupila, nádherné, drahé a úžasně dekorativní, byla jsem nesmírně pyšná, málem jsem se nevešla do dveří a o penězích raději mluvit nebudu.
    Na pítko sedá prach, dopouštím tam vodu a asi začnu pít já...ovšem u jezírka se koupe celý les, napočítala jsem i dvacet kosáků na jednou, neuvěřitelná podívaná, o včelách a hmyzu nemluvě, prostě já má pítko, které obsahuje přes dva tisíce litrů vody, opět musí vykazovat známky jinakosti, jako vždy.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra