středa 18. července 2018

Kuchařka

Krásný večer vám všem!

Dělám si pořádek. V receptech. Určitě to znáte .... na počátku máte krásný sešit, vzorně upravené listy, jasný řád jak recept psát. Větší nebo alespoň podtržený nadpis, jednu řádku vynechat, ingredience pod sebe, pak postup. Další recept až na další list. Později už přestanete tak důsledně dbát na to, aby byl další recept sepsán se stejnou pečlivostí jako ty první, přibudou lístky s recepty od sousedky nebo kamarádky, stejně tak mastný flíček z ukápnutého těsta z nedávno dělané buchty. Lístky se hromadí, matně si pamatujete, který od koho je, ale mnohé jste vlastně ani nevyzkoušeli. Ale zřejmě vás tenkrát, když jste si o recept řekli, zaujaly. Nakonec se vám sešit začne rozpadat,  když to nejméně potřebujete, protože chvátáte, vypadne vám prostředních x listů na zem a s nimi se i desítky lístečků, za ty roky sesbíraných, rozletí po kuchyni na všechny strany. A dost. Je čas na novou kuchařku. 

Připravila jsem si nejprve nový sešit. Opět budu psát.....
Ale nakonec jsem si to rozmyslela. Našla jsem si pěknou aplikaci na tablet, telefon. A tam si recepty sepisuju.


Aplikace je zdarma, je příjemná, srozumitelná, jednoduchá a je v češtině :) Recepty se v aplikaci dají řadit do jednotlivých kategoriích, mohou se k nim přidávat štítky a samozřejmě fotografie. Pravidelné zálohování snad funguje taky :) Jednotlivé recepty mohu snadno nasdílet nebo poslat soukromou zprávou, emailem. A samozřejmě vytisknout. Navíc si lehce nahraji recept z různých kulinářských stránek, takže žádné přepisování :) A nezáleží na tom, otevřu-li si aplikaci v tabletu nebo telefonu. Svůj recept najdu v obojím, je jedno přes co jsem si ho nahrála. 






Já mám tyhle vychytávky moderní doby ráda. Tablet používám denně, na čtení zpráv, korespondence i knížek. Používám ho i na blog, internet. A nově i jako kuchařku. Samozřejmě, nezavrhla jsem v žádném případě ty papírové varianty. Stále čtu knihy i tištěné, stále mám i kuchařky koupené či darované, s hezkými fotografiemi. Ale tu svojí, vlastní rukou psanou, tu jsem si převedla do digitální podoby, se kterou jsem maximálně spokojená.

Co vy? Už jste vyzkoušeli nějakého podobného elektronického pomocníka pro své vaření a pečení? Nebo máte raději papírovou podobu svých receptů? Napište mi své zkušenosti 😊

Mějte se krásně,  Petra



19 komentářů:

  1. Peti, děkuji za typ! Asi si viděla můj sešit - sešity s recepty, že :o) Máme to prostě všechny stejně. I já jsem pro moderní vychytávky, snažím se nezakrnět, nedávno jsem třeba začala používat aplikaci, ve které mám všechny zákaznické kartičky (už mi trhaly peněženku). Je ten umatlaný sešit, který mám po manželově mamince a babičce po nás asi nezůstane...
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tu aplikaci na kartičky mám taky, jen všude mi nefunguje. Dala bys mi tip na tu tvojí? Třeba máš jinou než já.
      Moc díky, Petra

      Vymazat
  2. Je to určite super vychytávka, ale ja sa veľmi s modernými technológiami nekamarátim, alebo skôr oni so mnou? Pero a papier...to je moja istota, ktorej sa držím zubami-nechtami :-). Ale mám aj PC, aj mobil, aj tablet, aby som zase nevyzerala ako totálna konzerva. Peťka, zdravím!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to máš, Moni hezky nakombinované, i klasika i moderní technologie 😊
      Měj krásný den, Petra

      Vymazat
  3. Na jednu stranu super, ale co ta druhá osobní ?
    Snažím se recepty dopisovat, sice to občas drhne, ale já si beru vždy recepty, které vyzkouším hned.
    Nejsem dokonalá, naopak, lempl a bordelář. Ale právě tuhle opatlanou knihu chci, aby moje holky zdědily a měly na mne památku.
    Moje mamka nikdy nepekla a já nedostala tohle opatlané dědictví, je v něm cosi nostalgického a hlavně osobního.
    Mám ráda moderní aplikace, ale tuhle asi nevyužiju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás by asi nedědil nikdo. I dcera, která se v kuchyni pohybuje hodně, kouká na recepty do telefonu. Prostě děvče nové doby.
      Ale věřím, že tvá děvčata mít radost jednou budou 😊
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  4. Tak tuhle aplikaci určitě nevyužiji. Mám moc ráda psaní na papír. Strašně ráda si vedu sešity na všechno možné. Dělám si pěkné nadpisy, někdy použiju i barvičky. Nejlepší je, když si můžu vlepit obrázky nebo přidat stránky a když je v sešitu alespoň jeden velký list složený a musím ho rozložit - to je sice nepraktické, ale pro mě prostě úplně boží. :-D
    Přeji hezký víkend, pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je hezký, jak to má každý nastavený jinak 😊
      Rozumím ti
      Měj se krásně. Petra

      Vymazat
  5. Se současnou technikou kamarádím, ale na svůj ulemtaný sešit s recepty (třeba i od mé mamky) nedám dopustit. Techniku využívám tím, že si určité recepty vytisknu. Vložím do toho mého umaštěného velkého sešitu dozadu. Mám i recept na určité vánoční cukroví na tiskopise receptu od lékaře- napsala mi ho manželka mého bývaleho kolegy z práce - byla zdravotní sestra. Nějak nemám chuť ho zlikvidovat. Pracuje určitá nostalgie :-) Cukroví stále peču :-).
    Asi tím, že jsem zřejmě starší nežli Ty, jsem tak trochu konzerva.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já žádný starý poděděný sešit s recepty nemám. Jen ten svůj potrhaný. Takže žádná citová vazba. Tvůj postoj chápu, jak jsou k mému i vzpomínky, člověk se ho s lehkým srdcem zbavit jen tak nedokáže.
      Měj se moc pěkně. Petra

      Vymazat
  6. Já s aplikacemii moc nekamarádím, chytrý mobil mám od Vánoc, tak se pořád chystám, že si něco stáhnu, ale není čas. Místo sešitu s recepty teď používám dost často blog - svůj vlastní, protože jsem většinu věcí, které jsem v původním kroužkovém bloku měla, na něj nafotila a recept dopsala :-). Plus některé nově vyzkoušené věci jsem už dokonce dávala jen na něj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, já už pár receptů hledám taky vždy na blogu, a nejen na svém :)
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  7. Je to zajímavá aplikace Petro to uznávám, ale já se přiznám, že mne více baví stále ten papír :o). Vlastně sešit s recepty mám jen na sladké pečení a sešity máme zřejmě dost podobné, já si do nich ještě často vlepovala i zajímavé a vyzkoušené recepty z časopisů či kalendářů. Pak začal být nával receptů na internetu, začala jsem si je tisknout a třídit do tvrdších desek - polévky, maso hovězí, vepřové, drůbeží, zeleninová jídla, těstovinová jídla, atd. - no normálně bych z toho snad sestavila kuchařku :o))). Obětovala jsem jim jeden šuplík v kuchyni, sáhnu, najdu a už připravuji. Mobil se mi po chvilce vypíná, je to pro mne na čtení příliš malý formát, tak mi to přes něj nevyhovuje. Zůstanu již věrná fakt papíru :o), i když se s dobou snažím v technických věcech držet krok.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, já peču právě podle tabletu. Má větší obrazovku než telefon a nastavím si ho tak, aby se mi nevypínal.
      Tvoje kuchařka musí být zajímavá, to musí být receptů.....
      Měj se krásně, Petra

      Vymazat
  8. Péti, je to hezká aplikace, já ji asi nevyužiji, i když recepty na papíře nemám ráda. Vedu si virtuální receptář na blogu. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, vaření z blogu je taky moc prima, i ja to tak občas praktikuju.
      Krásný den, Petra

      Vymazat
  9. A mně ta appka zas tak zbytečná nepřipadá. Ač také vyznávám papír a tužku, na ukládání nových receptů z internetu bych ji asi využila. Většinou si v takových případech dělám scan obrazovky a už jich mám v mobilu nepočítaně. Není nikdo, kdo by je přepsal...A s touhle aplikací by byly recepty v telefonu alespoň přehlednější. Takže díky za tip, Peťo:-).
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
  10. Super recepty Péťo, hnedka nějaké vyzkouším. Aplikaci jsem si stáhla a budu ráda, že budu mít recepty někde uložené, vždycky ztratím papírek, kde jsem si recept napsala. Děkuji za nápady. Blanka

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra