čtvrtek 12. července 2018

Svatá Markéta

Moc vás všechny zdravím!

Léto je v plném proudu, i když dnešní teploty kolem 17 stupňů tomu moc neodpovídají, a já nějak nic nestíhám. A to jsem si jako každou zimu říkala: "až bude léto, to bude prima...dlouhé dny, spoustu času...." Na druhou stranu, ono je taky i mnohem více aktivit než v zimě. Alespoň u mě ano. Kdo má zahradu, dá mi jistě zapravdu. Je to žrout času, ale nádherný, božský.... :)

Ale aby to nevypadalo, že veškerý volný čas trávím jen na zahradě....přes týden tedy na nějaké výletnění opravdu čas není. Po cestě z práce se občas zastavíme v nějaké hobby marketu, tu pro hmoždinku, tu pro háček, tmel, pravidelně druhý den v práci, kde stále ještě dolaďujeme detaily po stěhování, zjistíme, že jsme na něco zapomněli. Nábytek už jsme nastěhovali, rozmístili, ale místnosti  stále zní  drobnou ozvěnou. Potřebujeme pověsit obrázky, nástěnku, co jsem si dělala z korkových zátek, položit koberce......zkrátka zabydlet. Koberce sháním kusové, jen pod stoly a židle a stále nemohu natrefit na ten správný rozměr......Takže přes týden je to fofr :)

O víkendu se snažím na nějaký ten výlet vyrazit. Tentokrát to bylo kousek od Klatov. Dcera je tam na letním táboře, letos prvně už ne jako dítě. Ještě s dalšími dvěma děvčaty dělají pomocnice v kuchyni. Asi to bude náročná práce a počítám, že až se vrátí, bude únavu dospávat ještě několik dní, ale nálada v kuchyni panovala dobrá. Holčiny byly samá legrácka a úsměv a hlásily, že to na příští rok vezmou zase. Je to fajn, jsem ráda, že jsou všichni spokojení. Nejen ony, ale i paní kuchařka. Pomocnice si totiž chválila :) Jo jo, to jsem se pýchou trochu dmula.


Na zpáteční cestě z tábora jsme si udělali zastávku u rozhledny Markéta u vesničky Dlažov. Ta předložka "u" rozhledny je docela důležitá, protože já se výšek bojím. Jak vystoupám nad 3 metry, popadne mne úzkost. A to nejen, že se bojím já sama, ale bojím se i o ostatní. Klidně i o cizí lidi. Stačí, že vidím, jak se kdokoliv opře o zábradlí, aby se pokochal výhledem a mně se začne zmocňovat panika. No, jsem bláznivka bláznivá, ale snažím se s tím bojovat. Loni jsem zvládla rozhlednu v Hustopečích, párkrát jsem zkusila i lanový park, ale strach to byl veliký. Ten první krok, když máte stoupnout jen na to nosné lano, ve výšce v korunách stromů.....slyšela jsem sama sebe, jak dýchám. Předpokládám, že mne museli slyšet i jiní. Já opravdu dýchala nahlas, možná že kdyby někdo stál hned vedle mě, slyšel by i mé srdce. Takový strach jsem měla :)


Takže rozhledna Markéta. I tu jsem se chtěla pokusit pokořit. Tedy spíš  moji fóbii z výšek. Zvládla jsem asi půlku. Dál to nešlo. Ale i tak, jsem na sebe hrdá, ještě před pár lety bych nezvládla ani to. 


 I tak ty výhledy za to stály!! Naše zem je prostě nádherná. V každém ročním období je tak rozmanitá, oblá, malebná, bohatá....


 A z Markéty je vidět opravdu daleko na všechny strany. Na fotce dole vidíte, jak vystupuje vysoko nad stromy, takže ve výhledu opravdu nic nebrání.


Rozhledna je poměrně nová, stavěla se v roce 2013 a zde si o ní můžete přečíst více.
U rozhledny stojí i kaple sv. Markéty. Malá, krásná, se zvoničkou u vstupu. 
Fotila jsem jen mobilem, protože jsem foťák nechala doma, a zrovna její fotka se absolutně nepovedla. Tak jsem si na netu jednu půjčila, abych vás o kapli neochudila.

foto: https://www.turistika.cz/mista/dlazov-rozhledna-marketa-a-kaple-sv-marketa/detail



Skoro se nám to s výletem na Svatou Markétu povedlo i časově :) V pátek bude mít totiž Markéta svátek....

Užívejte si krásné letní dny.

Petra



22 komentářů:

  1. Zjišťuji, že čas letí a výletů bylo zatím pramálo, snad to napravíme :o). U nás již druhý den konečně prší, za vláhu jsem ráda, ale vnoučata při pobytu uvnitř domu neustále "honí" mobily, což mi docela vadí :o), ale co naděláme.
    Krásné výhledy z rozhledny Petro. Vedle kostelíku bych si však představila více uzavřenou rozhlednu, dřevěnou, ne kov a otevřeno do prostoru. Což také moc nemusím, takže se ti nedivím, že jsi nahoru nevyšlápla.
    Hezké dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, ona tam původně stála jiná rozhledna, postavená našimi předky. A byla podobná, taky dřevěná a otevřená. Možná při stavbě nové vycházeli z té staré. Mně se docela líbí. A je prima, že se každému líbí jiný styl. Máme to pak hezky pestré 😊
      Měj se krásně. Petra

      Vymazat
  2. Peti, fotky jsou nádherné! Ani já rozhledny zrovna nevyhledávám, snad jen kvůli tomo, co je pak vidět, ještě hůř mi je ale v podzemí nebo nedejbože v dolech...
    Ale jinak jsem si ráda zavzpomínala, na tábory jsem jezdila moc ráda, když mi ještě nebylo 18, abych mohla dělat vedoucí, pomáhala jsem v kuchyni. A na tom táboře jsem poznala i mého muže...Je to 34 let...
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, to je tedy romantika 😊 To by vám, tolik let, mohl kdekdo závidět.
      Moc vám přeju, ať jste stále spolu a šťastní.
      Petra

      Vymazat
  3. Tedy to je krása. Dokonalý výhled. Tleskám za odvahu, chápu, že někdy i tři patra jsou maximum.
    Trošku zvláštní kombinace kapličky a rozhledny, ale i to dělá to místo výjimečným.
    Díky za výlet. Mějte se moc hezky i v dalších letních dnech.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, Hani. To místo je výjimečné, krásné :) A vidíš to nebe? Zrovna včera jsem o něm odpoledne u tebe četla krásný článek :)
      měj prima víkend, Petra

      Vymazat
  4. Krásné výhledy z rozhledny. Ano,ano je u nás krásně! Mně rozhledny nevadí, ale můj muž s tím má problém. Na rozhlednu ho nedostane nikdo. Já zase nesnáším uzavřené prostory- to jsem na mrtvici :-).
    Díky za fotky z míst, která neznám.
    Měj se moc hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já mnohem lépe zvládám zděné rozhledny s vyzděným vyšším zábradlím. Naposledy jsem na podobné byla v Mariánských lázních. A to nebylo tak zlé :)
      Uzavřené prostory mi nic nedělají, když to není nějaká temná kobka :) Ale je mi jasné, jaké úzko musíš prožívat. Držím palce, ať tě to netrápí často.
      Měj se hezky, Petra

      Vymazat
  5. Já se sice výšek taky malinko bojím, ale na rozhledny lezu na všechny, co je potkáme :-). Jen na bývalé vojenské hlásce Havran v Českém lese jsem před deseti lety skončila ve druhém patře - ona se ta hláska už tak trochu rozpadala ;-).
    Z Markéty jsou krásné výhledy a i ta kaplička je moc pěkná. U nás je fakt krásně.
    Hezké léto

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, tak jak vidím, že je někde povolený byť, jen jediný, šroubek, tak pádím strachy rychle pryč :)
      Krásný den, Petra

      Vymazat
  6. Peti, na žiadnej rozhľadni som zatiaľ nebola ... Jednak preto, že u nás doteraz žiadne neboli, čo je veľká škoda. Ale časy sa začínajú obracať ... Práve tento týždeň otvorili novú rozhľadňu v blízkych Bojniciach, tak sa na ňu určite vypravím. Panický strach z výšok mám aj ja, takže neviem, ako to dopadne ... Obdivujem prekrásne pohľady na tvojich fotkách ... rovnako aj kapličku ... Peťka, maj pekné dni, uži si nastávajúci víkend a relaxuj ... :) L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lauri, u vás nejsou rozhledny? Jejda, to jsem ani netušila. Nějak je beru jako samozřejmost, u nás jich je poměrně dost. Tak až vyrazíte na tu novou, držím palce, ať to stojí za to a výšlap nahoru je bez závratí :)
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  7. Odpovědi
    1. Marti, krása to je. Čím jsem starší, tím víc se při pohledu na tu naši krásnou zem kochám.
      Měj se báječně, Petra

      Vymazat
  8. Peťka, s výškami to mám rovnako...vždy to nejako dám, ale panika a hrôza ma núti čo najskôr vrátiť sa na pevnú zem:-). Nuž ale ten výhľad určite stojí aj za trošku strachu. Prajem pekný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, přesně tak to je. Ten výhled jsem si chtěla taky užít. Nad koruny stromů jsem to zvládla :)
      Někdy stojí opravdu za to, ty svoje strachy překonat, to máš pravdu :)
      Měj prima nadcházející víkend, Petra

      Vymazat
  9. Péťo, výhledy jsou dech beroucí, krása široko daleko. Mě výšky nevadí, moje fóbie je, hlava pod vodou, taky se snažím překonavat.
    Hezký den měj. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, koukám, že každý má nějakého strašáka, který ho občas potrápí, viď... Ještě že se nám to nestává tak často :)
      Měj se moc pěkně, Petra

      Vymazat
  10. Šikovná dcera:)
    Přeji krásné zabydllováni i letní výlety :)
    Eva

    OdpovědětVymazat
  11. Výhled z Markéty musel být úžasný, ale taky bych to nedala. Nedokázala bych vyjít ty schody, když je vidět nejen pod sebe, ale i kolem.
    Mobil ti dělá moc pěkné fotky, z toho mého je to opravdu bída.
    Měj hezký víkend, pa.

    OdpovědětVymazat
  12. Obláčkové fotky já mohu, i když jsem vysloveně přízemní typ, výšky nemusím.
    Markéta je pro mne osudová, porodila jsem v tento den své jediné dítě a vůbec ta 13 nebyla na škodu, naopak.
    Krásný víkend.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra